• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74549
+
-

برداشت 3 هزار تُن انجیر از باغ‌های سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان: ۹۰ درصد باغ‌های استان سمنان زیر کشت گونه‌های مرغوب انجیر سبز و زرد است

کشاورزی
برداشت 3 هزار تُن انجیر از باغ‌های سمنان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال برداشت بیش از 3 هزار تُن انجیر از باغ‌های استان پیش‌بینی شده است. «مهدی قرائیان» در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که ظرفیت استان سمنان در تولید انجیر در هر یک هکتار بیش از ۱۰ تن است افزود: سال گذشته به دلیل سرمازدگی میزان تولید انجیر در استان سمنان کاهش یافت و کمتر از شرایط عادی و در حدود ۲ هزار تن برداشت شد. 

وی بیان کرد: امسال استان سمنان بهار را دیر احساس کرد و به دنبال آن تابستان نیز دیررس است و به همین دلیل انجیر استان با کمی تأخیر رسیده می‌شود و دچار آفت نیست. قرائیان اضافه کرد: درخت انجیر به دلیل مقاومت در برابر کم‌آبی و شوری آب گونه‌ای مقاوم و سازگار با شرایط اقلیم استان سمنان محسوب می‌شود و به همین دلیل افزایش وسعت باغ‌های انجیر به عنوان الگوی کشت مناسب در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان به منظور توسعه باغ‌های استان سمنان، نهال یارانه‌دار به ارزش 4 میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عرضه شد. به گفته وی، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای ترغیب کشاورزان به سمت باغداری در زمینه‌های مختلف مانند فراوری بهداشتی و آبیاری تحت فشار تسهیلات پرداخت می‌کند.

 قرائیان اضافه کرد: وسعت باغ‌های انجیر استان سمنان ۲۸۲ هکتار است که از این میزان ۲۴۵ هکتار بارور و ۳۷ هکتار آن نهال است. وی اظهار کرد: انجیر زرد گرمسار و انجیر سبز سمنان از گونه مرغوب انجیر محسوب می‌شود که ۹۰ درصد باغ‌های استان سمنان زیر کشت این گونه‌های مرغوب است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید