• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72365
+
-

کرمان در آینه گردشگری

کرمان در آینه گردشگری

کتاب «کرمان در آینه گردشگری» پنجره‌ای است برای معرفی و شناخت هرچه بهتر دیار کریمان که محقق و پژوهشگر کرمانی سیدمحمدعلی گلابزاده آن را به رشته تحریر درآورده است. به گزارش ایرنا،  کرمان با تاریخ پرفراز و نشیب، سابقه تمدنی و فرهنگ غنی و اقلیم‌های متفاوت، سرزمینی بس شگفت و پر از جاذبه است که نوشته‌ها‌ی زیادی در وصف این دیار کهن نوشته شده است، تا خوانندگان با سیمای این سرزمین کهن و پربرکت آشنا شوند.  گرچه در دوره معاصر تصویر غالباً مخدوش از استان کرمان و مردمان نجیب در اذهان شکل گرفته است، اما طبع و تألیف چنین آثاری به طور یقین پنجره‌ای زیبا و واقعی به روی چشم علاقه‌مندان و خوانندگان باز می‌کند. 

«سیدمحمدعلی گلابزاده»، نویسنده و مدیر فعلی مرکز کرمان‌شناسی، در تهیه و تدوین کتاب کرمان در آینه گردشگری با استفاده از تحقیق و پژوهش‌های بیش از ۴۰ ساله خود سعی کرده تصویر نسبتاً جامعی از استان کرمان پیش روی خوانندگان خود بگذارد. نویسنده در مقدمه کتاب و شناخت سرزمین کرمان چنین آورده است: تا هر کجا در کوچه‌های تاریخ پیش می‌رویم، چهره کرمان را روشن و پرفروغ می‌بینیم. به‌ویژه در زمینه فرهنگی، سازندگی، اقتصاد و تولید و تجارت؛ یعنی همان مقوله‌هایی که موجب شد این سرزمین دیار کریمان و کارمان یعنی خطه مردمانی پرکار، سازنده و غیور لقب گیرد. 

مطالب کتاب در هفت فصل به موضوعاتی از قبیل جغرافیا و چشم‌انداز کرمان، میراث فرهنگی و آثار باستانی و تاریخی، مفاخر و مشاهیر، فرهنگ، آداب و رسوم، طبیعت و مناطق گردشگری، جاذبه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اقتصاد، تولید، صنعت و اشتغال می‌پردازد. دسته‌بندی مناسب مطالب، انتقال اطلاعات کامل و مختصر به مخاطب، ارائه تصویر روشن از استان، تنوع موضوعات و مباحث جهت شناخت بهتر استان کرمان در کنار کیفیت بالای کاغذ و چاپ این کتاب را در رده آثار ارزشمند کرمان‌شناسی قرار می‌دهد. 

مهم‌ترین نقطه قوت کتاب کرمان در آینه گردشگری انتخاب و استفاده از تصاویر مناسب و باکیفیتی است که کمتر دیده شده‌اند و خواننده را به صورت بصری نیز با این استان شگفت‌انگیز آشنا می‌کند. چاپ دهم کتاب کرمان در آینه گردشگری توسط انتشارات ولی و با همکاری مرکز کرمان‌شناسی با شمارگان 3 هزار جلد در سال ۹۳ منتشر شده است و مطالعه آن برای عموم به‌ویژه دوستداران و علاقه‌مندان دیار کریمان توصیه می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید