• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71917
+
-

رشد 39 درصدی واردات کالا به قشم

در 4 ماهه نخست سال جاری ۶۳ هزار و ۵۳۱ تن کالا با ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که در هم‌سنجی با سال قبل، از حیث وزن ۴۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۹ درصد رشد داشته است. 

به گزارش ایرنا، مدیر کل گمرک قشم در گفت‌وگو با ایرنا گفت: برنج، توتون، چای، پارچه، روغن پایه، تیغ سلمانی و کولر گازی بیشترین کالاهای وارداتی از گمرک قشم به کشور بود. 
«حسین سعیدی» افزود: تا پایان تیرماه سال جاری بیش از ۱۶۱ تُن کالا شامل ماهی خشک، نمک صنعتی و گچ بنایی به ارزش ۶۷۴ هزار دلار از گمرک قشم صادر شد. 

وی ادامه داد: درآمد گمرک قشم در این مدت بیش از ۳۳۷ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۵۹۴ هزار ریال است. 


ترانزیت ۶۳۵ تن کالا از قشم

مدیر کل گمرک قشم تصریح کرد: در 4 ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بیش از ۶۳۵ تن کالا به ارزش بیش از 3 میلیون و ۳۲۸ هزار دلار از طریق گمرک قشم ترانزیت شد. 

وی افزود: بیشتر این کالاها شامل پوشاک، توتون، تنباکو، لوازم خانگی و ماشین‌آلات است که به منطقه‌های آزاد کیش و چابهار، منطقه ویژه شهیدرجایی و برخی کشورها ترانزیت شد. 

سعیدی ادامه داد: در همین مدت بیش از ۳۶ هزار و ۱۰۲ تن کالا به ارزش ۷۲ میلیون و ۱۳۷ هزار دلار به مقصد گمرک قشم ترانزیت شد که از نظر وزن ۳۴ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۶ درصد افزایش داشته است. 

به گفته وی برنج، روغن قطعات خودرو، لوازم آرایشی و چای بیشتر این کالاها را تشکیل می‌داد که از مبدا گمرک‌های شهیدرجایی، فرودگاه امام خمینی(ره)، چابهار، کیش، بازرگان و جلفا به گمرک قشم ترانزیت شد. 


افزایش ۱۹ درصدی کابوتاژ کالا

مدیر کل گمرک قشم با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی پرونده‌های کابوتاژ در 4ماهه اول امسال افزود: در این مدت ۴۴ هزار و ۳۸۹ فقره پروانه کابوتاژ (حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) صادر شد که شامل ۴۷۲ هزار و ۳۰۱ تن کالا بود. 

وی بیان کرد: تا ابتدای مردادماه سال جاری بیش از ۱۰۵ تن کالا به ارزش بیش از یک میلیون و ۴۶۹ هزار دلار تحت رویه ورود موقت از گمرک قشم به سرزمین اصلی وارد  شد. 

سعیدی تصریح کرد: در همین مدت ۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۹۴ میلیارد و ۵۷۴ میلیون و ۸۳۷ هزار ریال تشکیل شد که در هم‌سنجی با سال گذشته از نظر تعداد ۲ برابر و از حیث ارزش ریالی بیش از ۱۱ برابر افزایش نشان  می‌دهد. 

مدیر کل گمرک قشم افزود: بیشتر کالاهای مکشوفه شامل خودرو، سوخت و تلفن همراه است. در همین مدت به میزان ۵۰ تن کالای ملوانی (کالای همراه ملوان) به ارزش ۵۶ هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۰ و ۷۸ درصد کاهش داشت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید