• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71736
+
-

ساماندهی تاکسی‌های بی‌سیم ارومیه با بخشنامه‌ کشوری

در استان
ساماندهی تاکسی‌های بی‌سیم ارومیه با بخشنامه‌ کشوری

مشکل فعالیت تاکسی‌های بی‌سیم 133 در قالب بخشنامه‌ ‌ها و آیین‌نامه‌های ابلاغ‌شده از سوی دولت که شامل تمامی شهرها از جمله ارومیه است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و برطرف می‌شود. به گزارش باریش‌نیوز، رئیس سازمان حمل ‌و ‌نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان این مطلب و با اشاره به مشکل فعالیت تاکسی‌های 133 در ارومیه اظهار کرد: از اواخر دهه 70 و اوایل سال 80 سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی که زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری بود، کد سه‌رقمی فعالیت این تاکسی‌ها را به سازمان داده است.

«مهدی مژدهی ‌فرد» با بیان این‌که در آن سال‌ها سازمان شخصیت مستقل حقوقی نداشت اظهار کرد: از این‌ رو فعالیت تاکسی‌های 133 زیر نظر تعاونی‌های بخش خصوصی قرار گرفت که از آن به عنوان تاکسی‌های بی‌سیم در سیستم حمل ‌و ‌نقل عمومی شهر ارومیه یاد می‌شود. 

وی افزود: بخشنامه‌  جدیدی در این مورد ارسال شده و مربوط به همه شهرهای کشور است. پیرو این بخشنامه‌  مقرر شده که این تاکسی‌ها زیر نظر اداره نظارتی قرار گیرد تا فعالیتشان مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد. اگر تعاونی بخش خصوصی در این زمینه راغب باشد، می‌تواند درخواست کد چهاررقمی دهد تا برای تاکسی‌های فرودگاه کد چهاررقمی تعریف شود و بتوانند فعالیت کنند.

این مسئول با بیان این‌که در حال حاضر 70 دستگاه تاکسی بی‌سیم 133 در ارومیه فعالیت می‌کند اظهار کرد: پیرو اعتراضاتی که فعالان این بخش داشتند طی جلسه‌ای بخشنامه‌ ‌های ارسالی برای رانندگان تبیین شد و تلاش داریم در قالب بخشنامه‌ ‌های موجود مشکل فعالیت این رانندگان را برطرف کنیم.


تعویض ایستگاه‌های اتوبوس ارومیه تا پایان امسال

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافری شهر ارومیه همچنین از تعویض ایستگاه‌های اتوبوس تا پایان امسال خبر داد و گفت: با هدف افزایش رفاه شهروندان برای استفاده از ناوگان حمل ‌و ‌نقل عمومی، تعویض و نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس در دستور کار قرار گرفته است و در مراکز شهر از جمله خیابان امام (ره)، امینی و کاشانی اقداماتی برای تعویض صندلی‌ها، تعمیر سقف و بدنه و رنگ‌آمیزی شده است.

مژدهی‌ فرد بیان کرد: برای نوسازی هر ایستگاه مبلغی بالغ بر ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که به دلیل مشکلات مالی نوسازی تمام ایستگاه‌ها ممکن نیست و در ۷ ماه باقی‌مانده ایستگاه‌ها به‌تدریج تعویض می‌شوند. این مسئول درباره مناطقی که برای سهولت جابه‌جایی و آسایش مردم در رفت و آمد فاقد ایستگاه اتوبوس هستند اظهار کرد: درخواست مردم برای این مناطق از طریق کارشناسی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر از نظر مکانی و جمعیتی مورد قبول باشد، اقدامات لازم صورت می‌گیرد. نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس علاوه بر افزایش رفاه شهروندان در زیباسازی و ارتقای کیفیت مبلمان شهری نیز تاثیر‌گذار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید