• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71492
+
-

راه‌آهن بوشهر-شیراز چشم به راه بودجه

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها از دولت خواست که راه‌آهن مسیر بوشهر– شیراز را با اختصاص بودجه لازم هرچه سریع‌تر تکمیل کند.به گزارش ایسنا، «سیدعلی اکبر فاطمی» در بیست‌ویکمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: حمایت نکردن از سرمایه‌گذاران و نبود امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری آنها و نبود مدیریت قدرتمند و بانفوذ بومی در بدنه دولت به چشم می‌خورد. امیدوارم با کنکاش در هر کدام از این موارد در آینده موجب بازشدن گره کوری شویم که تاکنون دستاوردی جز عقب‌ماندگی بوشهر از سایر استان‌ها را به همراه نداشته است. 

وی با بیان این‌که خواسته مردم شهرستان دشتی ممانعت از فعالیت معدنکاران در کوه‌های استان است اظهار کرد: فعالیت آنان هویت تاریخی این شهرستان را تخریب و به چاه‌های آب و حیات نسل آینده آسیب وارد می‌کند. نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تعیین حقابه برای احیای نخلستان‌های دیم دشتی برای کشاورزان و روستاهای حاشیه باید انجام شود و اگر این حقابه تامین نشود قطعا شاهد نابودی نخلستان‌های این منطقه خواهیم بود.

فاطمی تأکید کرد: ما خواستار ایجاد شهرک‌های صنعتی روستایی در دشتی برای فراهم شدن فرصت اشتغال و توسعه متوازن هستیم. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صیادانی که برای امرار معاش در دریا جان خود را از دست داده‌اند گفت: اگر اورژانس هوایی وجود داشت آنها نجات پیدا می‌کردند. تا چه زمان شاهد جان‌باختن هموطنانمان به خاطر نبود اورژانس هوایی باشیم؟ شغل اغلب افراد بندرنشین صیادی و تجارت است.

 از این رو درخواست می‌کنم که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای ایجاد پایگاه هوایی انجام شود. فاطمی تأکید کرد: راه‌آهن بوشهر– شیراز نیمه‌کاره باقی مانده و زیرساخت‌های این پروژه روزبه‌روز مستهلک‌تر می‌شوند. لذا از دولت می‌خواهم اعتبار لازم برای تکمیل این مسیر را اختصاص دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید