• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71473
+
-

۱۳ خانه‌مسافر غیرمجاز در مریوان پلمب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان از پلمب ۱۳ خانه‌مسافر غیرمجاز در مریوان با حکم مقام قضایی خبر داد. به گزارش ایرنا «فریاد حدادیان» اظهار کرد: براساس دستور دادستان و با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس ۱۳ خانه‌مسافر غیرمجاز در شهر مریوان پلمب شد. وی با بیان این‌که شناسایی و پلمب خانه‌مسافرهای غیرمجاز در مریوان در دستور کار است، اضافه کرد: مجریان این واحدهای غیرمجاز پس از تنظیم صورت‌جلسه پلمب، برای اعمال قانون به دادگاه معرفی می‌شوند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان با اشاره به این‌که مسافران این خانه‌ها اغلب مهمانان خارج از استان و گردشگرانی هستند که از کردستان عراق به مریوان می‌آیند، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در حال حاضر حدود ۳۰۰ خانه‌مسافر غیرمجاز در این شهرستان فعالیت دارند. حدادیان با بیان این‌که فعالیت تمام خانه‌مسافر‌ها در مریوان غیرمجاز است، تاکید کرد: تا اطلاع بعدی هیچ خانه‌مسافری حق پذیرش مسافر ندارد و مجوزی نیز بابت این موضوع ارائه نمی‌شود. 

وی یادآور شد: روند پلمب واحدهای غیرمجاز بعد از شناسایی ادامه خواهد داشت، بنابراین مالکان واحدهای مسکونی ضروری است قوانین و مقررات را رعایت کنند.  در حال حاضر 7 هتل، ۲ مجتمع رفاهی بین‌راهی، یک اقامتگاه بوم‌گردی،
 5 مهمان‌پذیر و مهمانسراهای ادارات در مریوان به مسافران و مهمانانخدمات می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید