• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71199
+
-

تقدیر رئیس فراکسیون امید مجلس از نحوه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها

عارف: ایرادات لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده برطرف می‌شود

سالروز صدور فرمان مشروطیت، موضوع جلسه رئیس فراکسیون امید مجلس در جلسه مشترک با رئیس و تعدادی از اعضای شورای استان تهران بود.  به گزارش همشهری، در این جلسه محمدرضا عارف با یادآوری 14مرداد، سالروز صدور فرمان مشروطیت و با بیان اینکه مشروطیت شروع مردم سالاری بود و امیدواریم مردم سالاری با تمامی ابزار و لوازمش در کشور ما جای خودش را پیدا کند، گفت: «به‌نظر می‌رسد طعم تصدی‌گری به مذاق دستگاه‌های اجرایی خوش آمده و اکنون یکی از مهم‌ترین موانع فعالیت شوراها دولتی‌ها هستند.» او با تأکید بر اینکه خروجی دولت متورم و فربه، ناکارآمدی است، گفت: «دولت باید با حداکثر چند صدهزار نفر اداره شود و نقش سیاستگذاری را ایفا کند. باید همه امور را به شوراها واگذار کنیم.» اوتأکید کرد: «باید در جلسات مشترک مجمع نمایندگان استان تهران و شورای استان، مسائل استان تهران را بررسی کنیم. پیشنهادم این است که چند محور را مشخص کنیم و در شهریور‌ ماه یک جلسه مشترک در این راستا داشته باشیم. به‌خصوص بحث بودجه باید در یک جلسه ویژه بررسی شود.»  او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده ایراداتی داشت و رئیس شورای‌عالی استان‌ها این ایرادات را مطرح کردند.  لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده هنوز ایراداتی دارد که باید برطرف شود.»

عارف در ادامه به مشکلات آموزشی در استان تهران اشاره کرد. به گفته او، در استان تهران تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس بسیار بالاست و در این حوزه کمبودهای جدی وجود دارد. عارف همچنین عنوان کرد که سالانه حدود ۲۰۰هزار نفر به جمعیت استان البرز اضافه می‌شود و این آمار در تهران دست‌کم به بیش از ۲۰۰هزار نفر می‌رسد. او اضافه کرد: «بیمارستان‌های تهران مرجع همه بیماران در ایران است، ولی آیا منطقه غرب تهران می‌تواند خدمات درمانی خوبی به مردم ارائه دهد؟ مرکزیت‌ کشور در حوزه بیمارستان به تهران داده شده اما منافع این مرکزیت چیست؟»
عارف با اشاره به انتخابات شورایاری‌ها که به تازگی برگزار شد و با تقدیر از برگزارکنندگان این انتخابات، گفت: «کشور در مقطع فعلی شرایط خاصی دارد. از یک سو جنگ تمام عیار اقتصادی و از طرف دیگر تلاش برنامه‌ریزی شده برای ناامید کردن مردم. با وجود این انتخابات شورایاری‌ها به‌خوبی برگزار شد. امیدواریم در انتخابات اسفند‌ماه هم مشارکت بالایی را شاهد باشیم.»
الهام فخاری، رئیس شورای اسلامی استان تهران نیز در این جلسه با بیان گزارشی از فعالیت های شورا در ارتقای جایگاه این دستگاه و همچنین پیگیری ارتقای شاخص هاى توسعه استان تهران گفت: «در شورای استان تهران امضای 3 تفاهمنامه را در دستورکار قرار داده ایم.تفاهم با سازمان پدافند غیرعامل که مشتمل بر برگزاری کارگاه آموزشی برای شوراها و دبیرخانه های شهری است وهمچنین تفاهم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان نظام روانشناسی را نیز برای سال ۹۸ در دستورکار قرار داده ایم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید