• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71118
+
-

ایران-کلمبیا در آزادی؛ یک احتمال جذاب



محمد زارعی

کارلوس کی‌روش که بعد از 8سال کار در تیم‌ملی ایران بدون بدرقه‌ای مناسب و درخور کشورمان را ترک کرد، ممکن است یک بار دیگر همراه با تیم‌ملی کلمبیا در ورزشگاه آزادی حاضر شود تا علاوه بر انجام یک بازی دوستانه، طی مراسمی ویژه مورد تقدیر قرار بگیرد. این موضوعی است که فعلا در حد حرف و پیشنهاد مطرح شده و البته طرفِ ایرانی هم مخالفتی با آن ندارد.
کارلوس کی‌روش بعد از 8سال هدایت تیم‌ملی ایران، نهایتا با شکست در نیمه‌نهایی جام‌ملت‌ها مقابل ژاپن از تیم‌ملی جدا شد و بلافاصله هدایت تیم‌ملی کلمبیا را بر عهده گرفت. او بعد از بازگشت از جام‌ملت‌ها با چشمانی گریان شاگردان ملی‌پوش خود را در آغوش گرفت و 2روز بعد در حالی که هیچ مسئول بلندپایه‌ای از ایران به بدرقه‌اش نرفته بود، در فضایی غریبانه فرودگاه امام‌خمینی را ترک کرد تا 2هفته بعد راهی کلمبیا شود. کی‌روش در حالی ایران را ترک کرد که هنوز بخشی از قراردادش را دریافت نکرده بود. مسئولان فدراسیون فوتبال قول دادند در اولین فرصت باقیمانده مطالبات او را بپردازند اما این مبلغ پرداخت نشد و کی‌روش در مصاحبه‌ای اعتراض خود را به مسئولان فوتبال ایران رسانه‌ای کرد. بعد از صحبت‌های کی‌روش، فدراسیون فوتبال به تکاپو افتاد تا هرچه‌سریع‌تر طلب او را قسط‌بندی و پرداخت کند. تا اینکه بالاخره چند روز قبل رئیس فدراسیون فوتبال به‌طور رسمی اعلام کرد پول کی روش به‌طور کامل پرداخت شده و او دیگر طلبی از ایران ندارد.
اما پیش از این اتفاقات محمود اسلامیان - نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال- که بعد از جام‌جهانی روسیه نقش اصلی را در تمدید قرارداد کی‌روش برای جام‌ملت‌های آسیا داشت ضمن ابراز تاسف از بدرقه نامناسب کی‌روش طی مصاحبه‌ای تاکید کرد در یکی از بازی‌های تیم ملی در ورزشگاه آزادی با دعوت از کارلوس کی‌روش از زحمات 8ساله او در تیم ملی قدردانی خواهد شد. بعد از مجادلات پیش‌آمده میان کی‌روش و فدراسیون فوتبال شاید به نظر می‌رسید مسئولان فدراسیون برای انجام چنین مراسمی دلسرد شده باشند. اما در عین حال بسیاری از بازیکنان باتجربه تیم ملی از جمله اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی‌گنجی و... طی همین مدت به‌دلیل ارتباط صمیمانه‌ای که با کی‌روش داشتند ابراز امیدواری می‌کردند که زمینه‌ای فراهم شود تا بار دیگر بتوانند با او ملاقات کنند. حتی برخی از ملی‌پوشان در نشست‌های دوستانه خود تاکید می‌کنند اگر تیم‌ملی بازی دوستانه‌ای با تیم ملی کلمبیا برگزار کند، اتفاقی بسیار جذاب خواهد بود. در این بین برخی از آنها حتی کری‌هایی هم برای کی‌روش می‌خوانند که حتی اگر با کلمبیا هم بخواهد مقابل ایران دفاعی بازی کند باز او را شکست خواهند داد!
وقتی موضوع بازی دوستانه تیم‌ملی برابر تیم‌ملی کلمبیا را با برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح کردیم آنها نیز موضع مثبتی داشتند اما تاکید می‌کردند این مسئله نیاز به زمان دارد. قرار است در آینده نزدیک فدراسیون فوتبال از طریق برخی دوستان مشترک با کارلوس کی‌روش صحبت‌هایی را در این خصوص داشته باشند تا موافقت او نیز برای برگزاری این مسابقه نوستالژیک گرفته شود. آیا این پیشنهاد آنقدر جدی خواهد شد که شکل عملیاتی به خود بگیرد؟ باید منتظر ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید