• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71001
+
-

سکونت ۱۷ درصد جمعیت خوزستان در بافت‌های ناکارآمد

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: خوزستان دومین استان کشور از نظر وسعت سکونتگاه‌های غیررسمی است و بیش از 850 هزار نفر از جمعیت آن (۱۷ درصد) در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند. به گزارش ایسنا، «فاضل عبیات» در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: مساحت بافت ناکارآمد شهری در خوزستان 13 هزار و 417 هکتار و مربوط به 29 شهر در استان است و اگر مطالعات سطح یک نیز در این زمینه اعمال شود، قطعا این میزان بافت ناکارآمد شهری بسیار بیشتر خواهد بود.

وی با بیان این‌که بیش از 7703 هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان وجود دارد، افزود: تعداد محلات مصوب بافت ناکارآمد شهری 245 محله است و در این زمینه انتظار داریم که تلاش شود و برای بازآفرینی این محلات اقدامات قابل توجهی صورت بگیرد.

عبیات گفت: اهواز بین تمام شهرهای کشور بیشترین وسعت سکونتگاه‌های غیررسمی را به مساحت 5029 هکتار دارد. همچنین در خصوص نسبت مساحت شهرستان به مساحت بافت ناکارآمد شهری، مسجدسلیمان دارای بالاترین عدد است و باید برای بازآفرینی این شهرستان اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به این‌که خوزستان از نظر بیکاری هم دومین استان کشور است، بیان کرد: احداث سدها، تاسیسات نفت و گاز، خشک شدن تالاب‌ها و از بین رفتن زمینه‌های کسب و کار و همچنین جنگ تحمیلی از جمله علل بالا بودن حاشیه‌نشینی و نرخ بیکاری در این استان هستند. معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان این‌که از مساحت 22 هزار هکتاری شهرستان اهواز باید 5931 هکتار آن بازآفرینی شود، گفت: 27 درصد از محدوده شهر اهواز بافت ناکارآمد است و باید بازآفرینی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید