• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70957
+
-

برگزاری هفته‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان

میراث
برگزاری هفته‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ هفته فرهنگی‌گردشگری این استان در استان‌های دیگر با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه برگزار می‌شود. 

 «علیرضا جلالزایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: سیستان و بلوچستان یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط کشور برای گردشگری و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که هنوز بکر و ناشناخته باقی مانده است. 

وی افزود: برگزاری ۱۵ هفته فرهنگی بر اساس کمپین گردشگری یک موج ملی و کشوری بود که با ۲۵ رویداد فرااستانی و ۱۵ رویداد استانی نظر به اهمیت موضوع کمپین گردشگری در سیستان و بلوچستان در ۱۵ استان همجوار برگزار می‌شود. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هفته فرهنگی این استان ابتدا از شهر یزد آغاز و سپس در خراسان، کرمان، اصفهان و دیگر استان‌ها اجرا می‌شود. 

وی بیان کرد: افزایش تعاملات با استان‌های همجوار باعث معرفی بیشتر سیستان و بلوچستان و ایجاد تقاضای سفر خواهد شد. 
جلالزایی افزود: در هفته‌های فرهنگی تمامی آداب و رسوم، سنن، تمدن و نقاط تاریخی و فرهنگی سیستان و بلوچستان به استان‌های همجوار و کشور معرفی می‌شود تا این استان به عنوان استان گردشگر‌پذیر معرفی شود. 

وی گفت: برای نخستین بار در قالب رویدادهای فراملی پیشنهاد دادیم، نخستین اجلاس گردشگری وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال ۹۹ در ایران و در چابهار این اجلاس با محور گردشگری و سیستان و بلوچستان برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید