• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70573
+
-

شورایاران منفعت جمعی را در نظر بگیرند

یادداشت
شورایاران منفعت جمعی را در نظر بگیرند

ابوذر چهل امیرانی _ دبیر تحریریه

میزان مشارکت ساکنان جنوب تهران در انتخابات شورایاری نسبت به بخش‌های دیگر پایتخت زیاد بود. از سوی دیگر بیشترین تعداد رأی کاندیداها نیز از جنوب تهران به دست آمد و یکی از نامزدهای منطقه19 بیشترین رأی را نسبت به شورایاران مناطق 22گانه کسب کرد.
اینها نشان از توجه ساکنان جنوب پایتخت به محله‌هایشان دارد و همیشه ثابت کرده‌اند برای‌ آبادانی و توسعه محله‌ها، شهر و کشورشان آماده‌اند. در گفت‌وگو با اهالی، به آسانی می‌توان متوجه شد که خواسته‌های آنها نیز فراتر رفته و از سطح خرد به پروژه‌های کلان تغییر یافته است. به‌عنوان مثال، اگر شهروندان تا چند سال پیش تقاضای آسفالت کوچه‌های خود را داشتند، این روزها پیگیر اجرای طرح‌هایی در محله‌هایشان هستند که مزایای آن به افراد بیشتری می‌رسد و منفعت عمومی را به درخواست‌های شخصی ترجیح می‌دهند.
در چنین شرایطی، افراد منتخب وظیفه سنگینی دارند و آنها نیز باید پیگیر کارهایی باشند که محدود به کوچه یا خیابانی خاص نباشد و کل محدوده فعالیت آنان را شامل شود. واقعیت تلخی در دوره‌های گذشته وجود داشت و متأسفانه شاهد بودیم برخی شورایاران، اولویت کارها و پیگیری‌های خود را برای رفع نیاز یا‌ آبادانی محدوده زندگی خود قرار داده‌اند و نفع آن به عده محدودی می‌رسید. چنین اقدام‌هایی باعث نارضایتی اهالی و از همه مهم‌تر، بی‌اعتمادی آنها به نهاد شورایاری می‌شد، درحالی که همه شورایاران در ایجاد این گلایه‌ها نقش نداشتند.
در دوره جدید از فعالیت شورایاران، باید تمهیداتی هم برای ارتباط همه اعضای شورایاری با مسئولان شهری اتخاذ شود، چراکه در دوره‌های گذشته، بسیاری از شورایاران گلایه‌هایی در این زمینه داشتند و اعلام می‌کردند مسئولان به ارتباط با دبیر یا تعدادی از اعضای شورایاری بسنده می‌کنند و مابقی اعضا در تصمیم‌گیری‌ها نقش پررنگی ندارند. همین عامل باعث می‌شد در بسیاری از محله‌ها شاهد اختلاف نظرهای زیادی باشیم که گاهی به قهر یا انصراف از فعالیت برخی شورایاران منتهی می‌شد و در این میان اهالی متضرر می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید