• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69938
+
-

خدمات الکترونیک برای بیمه‌شدگان سلامت

خدمات الکترونیک برای بیمه‌شدگان سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت خدمات قابل‌ارائه در آن مراکز را به بیماران ارائه می‌کند و در صورت نیاز بیماران به خدمات تخصصی، به عنوان مشاوری آگاه و امین، بیماران را در مسیر صحیح درمان هدایت می‌کند. 

به گزارش ایسنا، «پرویز رمضانی» اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح پزشک خانواده که سال 84 اجرا شد، با هدف نظارت بر فرایند درمان روستاییان با هدف تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای روستاییان و مراکز درمانی دولتی اجرا می‌شود. 

وی عنوان کرد: تمامی تعرفه‌های خدمات درمانی در این طرح دولتی است و نوبت‌دهی به بیماران توسط پزشکان مستقر در مراکز درمانی روستایی و شهری الکترونیکی انجام می‌شود. 


پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت 

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد گفت: از این میزان۵۰ میلیارد ریال مربوط به خدمات سطح یک و پزشکان خانواده به شبکه‌های بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است. رمضانی افزود: بنابراین کل مطالبات سال ۹۷ مراکز جامع خدمات سلامت تسویه و ۸۰ درصد مطالبات ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نیز به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است. 

وی بیان کرد: کل هزینه‌های سطح یک که در سال گذشته ۵۴۰ میلیارد ریال بود، تسویه شده و مابقی پرداخت‌ها مربوط به بیمارستان‌های دولتی است. مدیر کل بیمه سلامت بوشهر یادآور شد: تنها بخشی از مطالبات بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها مربوط به 3 ماه آخر سال گذشته باقی مانده که سازمان در تلاش است با تامین منابع، آنها را پرداخت کند. 


خدمات الکترونیکی سلامت 

رمضانی تصریح کرد: مهم‌ترین فعالیت سال‌ جاری بیمه سلامت استفاده از زیرساخت‌های الکترونیک و الکترونیکی کردن خدمات است که تأثیری مهم در مدیریت منابع، هزینه‌ها و روان‌سازی دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات دارد. وی افزود: در زمان حاضر، همه مطب‌های بخشی خصوصی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها خدمات خود را به شکل الکترونیکی ارائه می‌کنند و بر اساس بررسی انجام‌شده، ۶۰ درصد خدمات ویزیت پزشکان در شهرستان گناوه به صورت الکترونیکی ثبت و به بیمه‌شده‌ها ارائه شده است. 


رفع همپوشانی بیمه‌ای بر اساس ضوابط

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۵۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که برای رفع همپوشانی بیمه‌ای آنها از سال گذشته اقدام شده است و تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر از افرادی که دارای بیش از یک دفترچه بیمه‌ بودند بر اساس ضوابط رفع همپوشانی شدند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید