• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69858
+
-

توسعه همکاری‌های اقتصادی قزوین - فرانسه

فیلیپ تیه‌بو سفیر فرانسه در ایران به منظور آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قزوین در بخش‌های صنعتی و گردشگری به این استان سفر کرد

اقتصادی
توسعه همکاری‌های اقتصادی قزوین - فرانسه

سفیر فرانسه در ایران به منظور آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قزوین در بخش‌های صنعتی و گردشگری به این استان سفر کرد. 

به گزارش فارس، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در دیدار فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در ایران با استاندار قزوین گفت: بیش از 18 کشور خارجی در استان قزوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

مهدی بخشنده اظهار کرد: قزوین یکی از 5 استان صنعتی ایران است و مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی به شمار می‌رود بنابراین این کشورها برای حفظ بازارهای خود می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند. وی ادامه داد: پس از توافقات ۵+۱ کشور فرانسه جزو نخستین کشورهایی بود که برای فعالیت‌های اقتصادی وارد ایران شد. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین افزود: امیدواریم در شرایط فعلی بتوانیم راهکارهایی پیدا کنیم که این رابطه خوب اقتصادی بین ایران و فرانسه تقویت شود. بخشنده گفت: تهدیداتی که به واسطه تحریم به ‌وجود آمده موجب شده است که اقتصاد استان قزوین رشد یابد و واحدهای تولیدی ما بهتر کار ‌کنند. 

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین نیز در این جلسه توضیح داد: ۱۸ کشور جهان به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در قزوین سرمایه‌گذاری کردند و یک ایرانی مقیم فرانسه نیز طرحی را برای اجرا در استان قزوین ارائه داده است. قاسمی یادآور شد: قانون حمایت از سرمایه‌گذاران را داریم و امیدواریم تعداد سرمایه‌گذاران خارجی در استان قزوین افزایش یابد. 

استاندار قزوین نیز در دیدار با فیلیپ تیه بو، سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: تحریم‌های آمریکا علیه کشور ما خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی است و اقدامی غیراخلاقی به شمار می‌رود. عبدالمحمد زاهدی افزود: استان قزوین با برخورداری از ظرفیت‌های غنی در زمینه‌های صنعت، فرهنگ و هنر، دانشگاه و گردشگری آمادگی همکاری با کشورهای اروپایی را دارد. 

سفیر فرانسه در تهران نیز با اشاره به تلاش‌هایش برای تسهیل در صدور روادید برای سفر تجار و بازرگانان ایرانی به فرانسه گفت: زمان صدور روادید کاهش یافته است و تلاش می‌شود برای سفر تجار و بازرگانان سریع‌تر روادید صادر شود. 

فیلیپ تیه بو توانمندی‌های قزوین را در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی بالا خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم زمینه‌های مشترک همکاری در این حوزه میان قزوین و فرانسه شکل بگیرد. وی بعد از دیدار با استاندار، بعدازظهر پنج‌شنبه از کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین بازدید کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید