• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69361
+
-

برخی مربیان کاسب هستند ولی من عاشقم

تارتار: برنامه‌ای برای جذب فروزان نداریم

برخی مربیان کاسب هستند ولی من عاشقم

مهدی تارتار، سرمربی فصل گذشته تیم پارس‌جنوبی با جدایی از این تیم در فصل آتی هدایت تیم نفت مسجد سلیمان را برعهده خواهد داشت. او در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به شرایط این‌روزهای این تیم گفت: «طبیعی است وقتی یک مربی دیر تیم را تحویل می‌گیرد از نقل و انتقالات عقب است و دوران آماده‌سازی‌ تیم کم می‌شود. من هم نمی‌توانم خیلی راضی باشم اما در کل از شرایط بچه‌ها راضی هستم.» 
وی ادامه داد: «دیر شروع شدن لیگ به نفع ما شد تا کارهای عقب مانده را جبران کنیم. من هم سال‌هاست دارم در لیگ برتر مربیگری می‌کنم. خدا را شکر توانستم کارنامه خوبی هم از خودم به نمایش بگذارم. البته به کمک دستیاران و بازیکنان بوده و می‌خواهم امسال با وجود اینکه کار در مسجدسلیمان سخت‌تر شده اما کارنامه قابل‌قبولی از خود به نمایش بگذاریم. البته مسئولان باشگاه و حتی مسئولان استانی قول داده‌اند همه نوع حمایت را از تیم داشته باشند و خوشبختانه پای کار هستند.»
او با اشاره به حمایت تماشاگران نفت مسجدسلیمان از این تیم تأکید کرد: «به جرأت می‌توان گفت هواداران مسجدسلیمان را کمتر شهری دارد. آنها عاشقانه از تیم‌شان حمایت می‌کنند و تمام دلخوشی‌شان این تیم است. امیدوارم بتوانیم خواسته‌های آنها را برآورده‌ سازیم.»
تارتار درباره اینکه انتظار می‌رفت بعداز جدایی از پارس‌جنوبی به تیم مهم‌تری نسبت به مسجدسلیمان می‌رفت تا شرایط حضور در جمع مدعیان قهرمانی را در فصل آینده تجربه کند گفت: «من جسارت نمی‌کنم و اسم کسی را نمی‌آورم اما بعضی از مربیان کاسبند و بعضی مربیان عاشق. این مربیان که عاشق کارشان هستند نمی‌توانند مثل برخی مربیان کاسب در خانه بنشینند تا با پشت پرده و لابی‌گری تیم‌های خوبی را در دست بگیرند و در نهایت هم هر اتفاق مثبتی افتاد به نام خودشان ثبت کنند. اما مربیانی که عاشق‌اند می‌خواهند با جوانان کار کنند من هم جزو آن دسته از مربیانی هستم که به کارم عشق می‌ورزم.از صمیم قلبم می‌گویم می‌خواهم کار کنم تا جوانان با‌استعداد را به فوتبال معرفی کنم.»
وی افزود: «من 11-10سال است که مربیگری می‌کنم. جوانان زیادی را به سطح اول فوتبال کشور و تیم ملی معرفی کرده‌ام. علیرضا جهانبخش که الان در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند ازجمله آنهاست. ما اینگونه جوانان را به فوتبال معرفی کردیم. حالا شاید یک سالی هم باشد نتیجه نگرفته باشیم اما به هرحال نوبت ما هم می‌رسد تا در تیمی مانند پرسپولیس مربیگری کنیم. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.»
وی با اشاره به اینکه در فوتبال کشورمان شایسته سالاری وجود ندارد تأکید کرد: «اگر همه‌‌چیز در فوتبال روی اصول باشد خیلی زودتر از اینها نام من برای مربیگری در تیمی مانند پرسپولیس مطرح می‌شود اما متأسفانه در فوتبال کشورمان شایسته‌سالاری وجود ندارد. آنها که لابی قوی و ارتباطات محکم‌تری دارند تیم‌های بهتری را می‌گیرند.»
سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان با اشاره به هدفگذاری‌های این تیم در فصل پیش رو گفت: «ما می‌خواهیم مثل سال‌های قبل دیگر دغدغه سقوط نداشته باشیم. البته سوای 5-4تیم که هزینه‌های بالای 20 میلیارد تومان انجام می‌دهند و برای قهرمانی و کسب سهمیه می‌جنگند مابقی تیم‌ها از این پول‌ها ندارند. هدف آنها بیشتر دفاع از حیثیت و رقم زدن شگفتی است.»
او با اشاره به حضور مربیانی مانند کالدرون، استراماچونی و دنیزلی در فصل آینده مسابقات لیگ برتر گفت: «مطمئنا من از حضور مربیانی مانند کی‌روش، برانکو، دنیزلی، کالدرون و استراماچونی که در دنیای فوتبال دارای کارنامه قابل‌قبول هستند استقبال می‌کنم. آنها دارای تجربه‌های خوبی هستند که ارزشمند است و ما هم از آنها استفاده می‌کنیم.»
تارتار درخصوص اینکه محسن فروزان این روزها در تمرینات نفت مسجد سلیمان شرکت می‌کند گفت: «محسن از من در خواست کرد تا در تمرینات ما شرکت کند تا از شرایط بدنی عقب نماند. او چند سال با ما کار کرده است و با مربی گلرهای ما هم ارتباط خوبی دارد اما برنامه‌ای برای جذبش
 نداریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید