• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69179
+
-

چینی‌ها باز هم ولخرج‌ترین گردشگران جهان شدند

سازمان جهانی گردشگری فهرست ولخرج‌ترین گردشگران جهان را منتشر کرد و همچون سال‌های گذشته گردشگران چینی رتبه نخست ولخرج‌ترین گردشگران جهان را به‌خود اختصاص داده‌اند.
سازمان جهان گردشگری (WTO) در گزارش جدید خود میزان درآمد گردشگری بین‌المللی در سال گذشته میلادی را ۱.۷ تریلیون دلار اعلام کرد تا با رشد ۴ درصد، صنعت گردشگری برای هفتمین سال پیاپی رشدی بالاتر از صادرات کالا به‌خود اختصاص دهد.
براساس این گزارش که در ایسنا بازنشر شده است، گردشگری رتبه سوم درآمدهای حاصل از صادرات را در جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت و بالاتر از صادرات مواد غذایی و محصولات خودرویی در اختیار دارد.
در سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۱.۴ میلیارد گردشگر بین‌المللی سفر کردند که کشورهای فرانسه (۸۷ میلیون نفر)، اسپانیا (۸۲ میلیون نفر)، آمریکا (۷۷ میلیون نفر)، چین (۶۱ میلیون نفر) و ایتالیا (۵۸ میلیون نفر) به‌ترتیب پذیرای بیشترین تعداد از گردشگران خارجی بودند.
اما در فهرستی که از پرهزینه‌ترین گردشگران دنیا در مقاصد خارجی منتشر شده است چینی‌ها با بیش از ۲۷۷ میلیارد دلار و رشد ۵.۲ درصدی هزینه در سفر در مقایسه با سال 2017با اختلاف فراوان در رتبه نخست قرار دارند. افزایش روزافزون ثروت چینی‌ها موجب شده است که چین مهم‌ترین منبع صادرکننده گردشگر خارجی به جهان شناخته‌ شود و بسیاری از کشورها در تلاش هستند سهمی از بازار بزرگ و بالقوه گردشگری چین را برای خود داشته باشند.
گردشگران آمریکایی نیز در گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری در جایگاه دوم ولخرج‌ترین گردشگران جهان قرار گرفتند. گردشگران آمریکایی سال گذشته ۱۴۲.۲ میلیارد دلار در کشورهای خارجی هزینه و رشد ۶.۸ درصدی را نسبت با سال 2017در هزینه سفر ثبت کردند.
گردشگران آلمانی و بریتانیایی نیز به‌ترتیب با هزینه‌کرد ۹۴.۲ میلیارد دلار و ۷۵.۸ میلیارد دلار و ثبت رشد ۱.۲ درصدی و ۳.۴ درصدی رتبه سوم و چهارم را در فهرست ولخرج‌ترین گردشگران جهان به‌خود اختصاص دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید