• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69001
+
-

بانوان خراسان شمالی فضای ویژه برای ورزش ندارند

استان خراسان شمالی افزون بر ۱۱ هزار ورزشکار زن بیمه‌شده دارد، اما سرانه فضای ورزشی ویژه بانوان در این استان صفر است. به گزارش ایرنا، رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی اظهار کرد: زیرساخت‌ها در حوزه ورزش ویژه بانوان در این استان بسیار ضعیف است و هیچ مجموعه یا یک سالن ویژه برای این قشر در استان وجود ندارد. «فرانک سرایی» افزود: خراسان شمالی تنها استانی است که در سطح کشور از نظر ورزش در حوزه بانوان فقیر است، چراکه هیچ مکانی برای بانوان به صورت اختصاصی تعریف نشده است. وی با بیان این‌که با وجود مشکلات زیرساختی و محدودیت‌ها ورزش بانوان دارای ظرفیت و پتانسیل است گفت: در اولین اعزام مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر 2 مدال برنز کسب کردیم که 3 نفر به اردوهای نخبگان دعوت شدند؛ این اردوها ادامه دارد. 

سرایی خواستار توجه به مجموعه‌های ورزشی بانوان در این استان شد و افزود: با ایجاد سالن‌های ویژه بخشی از ورزش مشکلات بانوان برطرف خواهد شد. وی اظهار کرد: در برخی رشته‌ها از جمله دوچرخه‌سواری نیز به علت مسائل فرهنگی در این استان نمی‌توانیم به آنها بپردازیم. این در صورتی است که در این رشته مدال‌های کشوری از آن خود کرده‌ایم و مقام سوم کشوری در رشته دوچرخه‌سواری از آن خراسان شمالی است. وی افزود: هم‌اکنون زنان ورزشکار این استان به صورت مشترک از مجموعه‌های ورزشی آقایان استفاده می‌کنند که محدودیت زمانی نیز یکی از مشکلات این قشر است. هم‌اکنون بانوان ورزشکار استان برای تمرین با کمبود شدید فضا مواجه هستند. 

 رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با بیان این‌که اعتبارات قهرمانی ویژه بانوان در این استان وجود ندارد گفت: اعتبارات این بخش سرجمع است که بیشتر در حوزه آقایان هزینه می‌شود. در رشته‌های کوراش، کوهنوردی و سنگ‌نوردی ظرفیت و پتانسیل برای قهرمانی وجود دارد. وی افزود: علاوه بر ۱۱ هزار ورزشکار زن که دارای بیمه هستند، ۳۵۰ هزار نفر در ورزش‌های همگانی و ۳۹ هزا نفر در ورزش روستایی در برنامه‌ها مشارکت می‌کنند. در خراسان شمالی ۲۷ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۴۵ هیات ورزشی فعالیت دارند. هم‌اکنون سرانه ورزشی این استان حدود نیم‌متر است که براساس آمارهای موجود، میانگین کشوری 1/2 متر است. با بهره‌برداری از چندین پروژه نیمه‌تمام که در سال جاری خواهیم داشت، این میزان به حدود ۶۳ سانتی‌متر افزایش می‌یابد که باز هم از میانگین کشوری بسیار عقب هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید