• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68755
+
-

توسعه فرهنگی هرمزگان شتاب می‌‌گیرد

تفاهم‌نامه توسعه فرهنگی استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، به امضای «سیدعباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان، رسید.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این سند گفت: ساختار اجرایی این سند که در سال 93 ابلاغ شده، متوقف مانده بود.

«سیدعباس صالحی» ادامه داد: اجرای این سند در سطح استانی بر عهده شورای فرهنگ عمومی استان‌ها گذاشته شده و در آن وظایف و مسئولیت‌هایی تعیین شده و از پیوست‌های فرهنگی اجتماعی و طرح‌های کلان تا مسائل دیگر را لحاظ کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شبکه مویرگی و گسترده شورای فرهنگ عمومی در کشور می‌تواند برنامه‌ریزی‌های کلان، منطقه‌ای و استانی را با نگاه هماهنگی و هم‌افزایی اجرا کند.

صالحی گفت: امید می‌رود شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با ظرفیت‌های موجود در دوره جدید به مدلی برای کشور تبدیل شود.

«رضا کمالی‌زرکانی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، نیز در این جلسه، محورهای تفاهم‌نامه توسعه فرهنگی استان را کمک به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، تکمیل و تجهیز اماکن فرهنگی در استان، کمک به کتابخانه‌ها، توجه به حوزه فعالیت دینی، توجه به حوزه ادبی و سینمایی ‌اعلام کرد.

وی تاکید کرد: بیمه و ارائه تسهیلات به هنرمندان و رسیدگی به امور پژوهشی از دیگرمحورهای این تفاهم‌نامه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: بودجه‌ای که برای اجرای این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده، افزون بر 2/5 میلیارد ریال است.  صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر دیروز به بندرلنگه رفت و پس از افتتاح نگارخانه و بازدید از سینما و پلاتو نمایش در جلسه با هنرمندان شهرستان‌های غرب استان شرکت کرد. در این نشست از استاد احمد حبیبی و استاد علی رادمهر تجلیل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برای افتتاح مجتمع فرهنگی‌هنری به شهرستان رودان می‌رود و پس از آن با هنرمندان شهرستان‌های شرق استان دیدار و از استاد موسی روشی تجلیل می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید