• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68725
+
-

شناسایی ۲۰ گونه پرنده در جزایر خور موسی

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان ماهشهر گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی جزایر خور‌موسی ۲۰ گونه پرنده در این جزایر در بندر امام خمینی(ره) زندگی می‌کنند.«ایرج سلیمانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که در جزایر خور موسی بندر امام(ره) به عنوان منطقه حفاظت‌شده اجازه شکار داده نمی‌شود، اظهار کرد: جزایر خور موسی از جمله مناطقی است که هر سال پذیرای پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی از نقاط مختلف است. این پرندگان تا اوایل فصل پاییز در این جزایر می‌مانند.

وی گفت: تاکنون ۲۰ گونه پرنده از جمله سلیم خرچنگ‌خوار، پرستوی دریایی، کاکلی و پرستوی کاکلی در خور موسی شناسایی شده‌اند. سلیمانی افزود: یگان حفاظت محیط‌ زیست بندر ماهشهر به صورت مستمر از این جزایر بازدید و با هرگونه تخلف زیست‌محیطی از جمله شکار، صید و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به شدت برخورد می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست ماهشهر از دوستداران محیط ‌زیست خواست هرگونه تخلف شکار و صید را در جزایر خور موسی به اداره حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان اطلاع دهند. سلیمانی گفت: خورها محل ‌زیست بسیاری از گونه‌های پرندگان مهاجر هستند و تعدادی از آنها جزایر خور موسی را برای جوجه‌آوری انتخاب می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید