• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68572
+
-

طرحی که برای نخستین‌بار در تهران اجرا می‌شود

نذر ورزشی در قلب تاریخی پایتخت

وقتی سخن از نذر و نذری دادن به میان می‌آید، همگان به یاد ظرف غذا یا لیوان شربت و چای می‌افتند اما برای نخستین‌بار در «تهران»، نذری در قالب یک طرح اجرا می‌شود که در آن خبری از خوردنی نیست. عنوان این طرح «نذر ورزشی» است که در منطقه 12 اجرا می‌شود.
«سعید شاه‌میر» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه، در گفت‌وگو با همشهری محله می‌گوید: «اجرای این طرح از ابتدای تیرماه همزمان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان شروع شده است.» به گفته او در این طرح مربیان ورزش داوطلبانه هفته‌ای 3 روز در ایستگاه‌های «تندرستی» حاضر می‌شوند و در کنار شهروندان ورزش می‌کنند. شاه‌میر می‌گوید: «قصد داریم با اجرای این طرح از ظرفیت‌ها و توانمندی اهالی استفاده و شهروندان را به ورزش ترغیب و از بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.»
به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه علاوه بر مربیان، شهروندانی که زمین بایر دارند می‌توانند با شرکت در این نذر، زمینشان را در اختیار ورزشکاران قرار دهند. همچنین کسانی که تمکن مالی دارند با خرید اقلام ورزشی و توزیع در محله‌های محروم می‌توانند در این طرح شرکت کنند. افرادی هم که دانش و تخصصی در رشته‌های مختلف ورزشی دارند، می‌توانند با برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی در این نذر سهیم شوند.
شاه‌میر در توضیح مرحله بعدی این طرح می‌گوید: «در مرحله دوم قصد داریم با استفاده از امکانات مجموعه‌های ورزشی منطقه، به افراد نیازمند خدمات رایگان ارائه دهیم.» افراد اگر تمایل دارند در این طرح شرکت کنند می‌توانند به میدان شهدا، ابتدای خیابان مجاهدین اسلام، ساختمان شماره2 شهرداری، طبقه دوم، اداره تربیت‌بدنی مراجعه کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید