• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67727
+
-

۷۹ طرح در رفسنجان اعتبار گرفت

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید رفسنجان از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۷۹ طرح مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان تخصیص و جذب شده است. 

به گزارش ایرنا «حمیدرضا بیگی» در حاشیه سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به رفسنجان گفت: برای اجرای این طرح‌ها از ۳۰ میلیون تومان تا سقف یک میلیارد تومان اعتبار از محل این صندوق واگذار و برای هر ۱۵۰ میلیون تومان طرح اجراشده یک نفر اشتغال ایجاد می‌شود. 

بیگی گفت: در رفسنجان امسال ۶۰ درصد طرح‌ها در حوزه دامداری اجرا شده و بقیه طرح‌ها در حوزه تولیدی، خدمات، صنعت سفالگری و بوم‌گردی بوده است. 

وی به طرح تولید نبات در رفسنجان، که تنها طرح تولید این محصول در استان کرمان است، اشاره کرد و گفت: این طرح حدود 3 سال قبل در منطقه دهقان رجبی رفسنجان ایجاد شده و سالانه 3 تن نبات باکیفیت تولید و روانه بازار می‌کند که برای توسعه این طرح در روستای سعادت‌آباد نیاز به 5 میلیارد ریال اعتبار است. 

وی گفت: اگر این طرح توسعه یابد علاوه بر خودکفایی به شهرستان‌های دیگر نیز صادر خواهد شد. 


مشاغل روستایی 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور هم در حاشیه بهره‌برداری از کارگاه تولید پوشاک روستای لاهیجان رفسنجان گفت: امسال ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل روستایی به استان کرمان اختصاص یافته است. 

 «اصغر نوراله‌زاده» با بیان این‌که بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی برای ارزیابی و پایش آن‌هاست، افزود: ظرفیت‌های مناطق نیز در این بازدیدها برای ایجاد اشتغال ارزیابی می‌شود. 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان این‌که طرح‌های ایجادشده در شهرستان رفسنجان با سرمایه‌گذاری کم و اشتغال بالا راه‌اندازی شده است، افزود: صندوق کارآفرینی امید طرح‌هایی را مورد حمایت قرار می‌دهد که با سرمایه کم و اشتغال بالا ایجاد شوند. 

نوراله‌زاده با اشاره به این‌که سال گذشته به طرح‌های مشاغل روستایی کشور یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص یافت، گفت: امسال این تسهیلات دو برابر افزایش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید