• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66636
+
-

سد شفارود تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی روند ساخت سد شفارود را نسبتا مطلوب دانست و گفت: این پروژه بزرگ در صورت ادامه همین روند فعلی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم «محمود شکری» با بیان این‌که احداث سدهای بزرگ و همچنین سد‌های لاستیکی برای تامین نیازهای آبی تالش، ماسال و رضوانشهر بسیار ضروری است، اظهار کرد: مدیریت نداشتن دستگاه‌های ذی‌ربط و یکسری دخالت‌های بی‌مورد برخی سازمان‌های دیگر باعث شد با گذشت 4 سال از زمان شروع عملیات اجرایی، سد شفارود فقط 26 درصد پیشرفت داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که زمان‌بندی اجرای پروژه سد شفارود بدون این‌که از فرصت فاینانس آن بتوان استفاده مطلوبی کرد به پایان رسیده است، تصریح کرد: در حال بررسی و پیگیری هستیم تا دستگاهی که مقصر اصلی وقوع این اتفاق است، شناسایی و برای پرداخت خسارت‌ معرفی شود.

شکری گفت: چند ماهی است که اجرای سد شفارود از آب منطقه‌ای به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران منتقل شده است. با جلسات متعدد و پیگیری‌هایی که در حال انجام است، روند عملیات اجرایی این پروژه را مطلوب ارزیابی می‌کنم.

وی وابستگی تالش، ماسال و رضوانشهر به منابع آبی سد سفیدرود را بسیار کم دانست و افزود: این شهرها برای تامین آب زراعی بیشتر به رودخانه‌ها، آب‌بندان‌ها و استخرهای طبیعی وابسته هستند، به همین علت ساماندهی این منابع در کنار ساخت سدهای بزرگ از ضرورت‌ها محسوب می‌شود.

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر به تحت پوشش قرار گرفتن بخشی از شاندرمن، ماسال، رضوانشهر و حتی اسالم در صورت آغاز به کار سد شفارود اشاره کرد و افزود: با آبگیری و بهره‌برداری از پروژه سد شفارود نگرانی‌ها در زمینه کمبود آب کشاورزی به‌ ویژه در فصول گرم سال برطرف می‌شود.

 شکری از ساخت 2 سد لاستیکی در تالش و ماسال و پایان عملیات احداث آنها تا اواخر امسال گفت و ادامه داد: در سفر هیات دولت به گیلان بنده پیشنهاد احداث 3 سد مشابه دیگر را در تالش دادم که البته با پیگیری‌هایی که شده تاکنون مطالعات آنها به اتمام رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید