• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64452
+
-

جنگل‌های زاگرسی آذربایجان‌ غربی بودجه حفاظتی گرفتند

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان‌ غربی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و توسعه جنگل‌های زاگرسی استان و ایجاد باند پروازی برای اطفای حریق در جنگل‌ها خبر داد. 

«میرصمد سیدموسوی» به فارس گفت: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای حفاظت، توسعه، مبارزه با تخریب جنگل و احیای مالکیت جنگل‌های سردشت و پیرانشهر و با هدف اجرای طرح بوم‌سازگان مناطق زاگرس‌نشین اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به این‌که جنگل‌های زاگرسی در استان فقط در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت وجود دارد، افزود: جنگل‌های زاگرسی ایران در ۱۱ استان وجود دارد که ابتدای حوزه رویشی این جنگل‌ها از پیرانشهر آغاز می‌شود.  این مسئول با اشاره به دیگر اهداف تخصیص این اعتبار بیان کرد: در صورت تخصیص این اعتبار توسعه جنگل‌های استان از طریق کاشت بذر یا نهال، ایجاد کمربند حفاظتی، مبارزه با آفات، عملیات آبخیزداری، ذخیره آب، گشت و نگهداری جنگل‌ها از دیگر برنامه‌هایی بوده که امسال انجام می‌شود. 

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات حفاظت از جنگل‌ها در فصل گرم سال آتش‌سوزی است، اظهار کرد: از محل اعتبار تخصیصی از طریق صندوق توسعه ملی برنامه‌ریزی شده است تا امسال یک باند پروازی برای هواپیماها به منظور اطفای حریق و مبارزه با آفات با تجهیز امکانات در مناطق حساس و مستعد آتش‌سوزی احداث شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید