• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63739
+
-

توانمند‌سازی جوانان در خانه فرهنگ تربت جام

خبرخوان
توانمند‌سازی جوانان در خانه فرهنگ تربت جام

فرزاد رشتی | خراسان رضوی - خبرنگار:


نوجوانان تربت‌جامی تابستان امسال با شرکت در کلاس‌های آشنایی با وظایف اجتماعی، افزایش مهارت کار گروهی و مشارکتی و شناخت آسیب‌های اجتماعی در خانه فرهنگ شهرداری تربت‌جام آموزش‌های جدید و کاربردی را فرا می‌گیرند. رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری تربت‌جام دراین‌باره می‌گوید: خانه فرهنگ شهرداری تربت‌جام در تابستان کلاس‌ها و جلساتی برگزار می‌کند که شامل کلاس‌های فرهنگی، مهارتی، هنری و آموزشی است. یکی از اولویت‌های این اداره بحث آشنایی نوجوانان و جوانان با آسیب‌های اجتماعی است که در این زمینه برنامه‌ریزی ‌شده است. 

«جعفر بذری» می‌افزاید: میزبانی دوره آموزشی و کارگاهی مشارکت اجتماعی نوجوانان در همین راستا بوده که با مشارکت موسسه خیریه عرش‌نشینان توانای تربت‌جام و با نظارت بهزیستی برگزار می‌شود. این طرح در قالب پایگاه سلامت اجتماعی و با موضوع ارتقای توانمندی‌های نوجوانان برای دختران و پسران 13 تا 18 سال برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ انجام‌شده روزهای زوج برای دختران و روزهای فرد برای پسران است تا با گذراندن 13 جلسه با حضور اساتید مجرب و کارشناسان ارشد روانشناسی، مهارت‌های کارگروهی و مشارکتی را بیاموزند و با آسیب‌های اجتماعی آشنا شوند. 

در این دوره توانمند‌سازی در ابتدا خانواده نوجوانانی که در طرح شرکت کرده بودند آموزش دیدند و یک جلسه هماهنگی و توحیهی برای اولیای این نوجونان برگزار شد تا همکاری لازم در منزل و ایام برگزاری دوره را داشته باشند. سپس نوجوانان با تشکیل گروه‌های 4 یا 5 نفره به کارهای گروهی تشویق می‌شوند و موضوعاتی را به مشارکت یکدیگر به ثمر می‌رسانند. به گفته او، این کلاس‌ها در 13 جلسه به تفکیک جنسیت از ساعت 10 تا 12 ظهر برگزار می‌شود و استقبال خوبی توسط خانواده‌ها برای ثبت‌نام صورت گرفته است. رئیس اداره فرهنگی- اجتماعی شهرداری تربت‌جام مجری این طرح را موسسه خیریه عرش‌نشینان توانای تربت‌جام اعلام می‌کند و می‌گوید: این موسسه زیر نظر بهزیستی فعالیت دارد. 

بذری به برگزاری جلسات و کلاس‌های دیگر این محل فرهنگی اشاره می‌کند و می‌گوید: آشنایی فعالان فضای مجازی شهرستان با مجموعه قوانین این حوزه از دیگر برنامه‌های خانه فرهنگ است که یک دوره آموزشی با استفاده از اساتید مجرب دادگستری برگزار شد که علاوه بر آشنایی با نحوه فعالیت قانونمند در فضای مجازی و قوانین جاری این موضوع توسط رئیس شعبه یک دادگستری برای فعالان بازخوانی شد. 

وی به برگزاری کنگره نکوداشت معلم و نماینده، شهید «علی‌اکبر دهقان» در این شهر اشاره می‌کند و می‌گوید: شورای اسلامی شهر و شهرداری پس از مدت‌های زیادی که به دنبال برگزاری یک همایش و نکوداشت برای نماینده شهید شهرستان که در حادثه تروریستی 7 تیر به همراه شهید بهشتی و 72 تن در حزب جمهوری به شهادت رسیده بود، با مشارکت و همکاری دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی توانستند هم‌زمان با سالگرد این حادثه یک نکوداشت با حضور خانواده شهید دهقان، مسئولان کشوری و استانی در جمع مردم تربت‌جام برگزار کنند که در این کنگره طی فراخوانی که اعلام‌ شده بود مقالات و خاطرات زیادی به دبیرخانه رسید و در روز برگزاری کنگره از 3 مقاله و 3 خاطره برتر تجلیل شد. در حاشیه این کنگره هم نمایشگاه عکسی با موضوع زندگی شهید از کودکی تا مراسم تشییع پیکر پاک این نماینده انقلابی برگزار شد و در همین راستا کلنگ مناسب‌سازی خیابان شهید دهقان شامل پیاده‌روسازی، بهسازی جوی و جدول و کانال هدایت آب‌های سطحی این خیابان به زمین خورد. رونمایی از یادمان شهید دهقان در محل گلزار شهدای بهشت نبی این شهر از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید