• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61251
+
-

افزایش سرانه فضای کتابخانه در یزد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اضافه شدن ۸ هزار متر‌ مربع فضای کتابخانه مرکزی به مجموع فضاهای کتابخانه‌ای یزد گفت: با این اتفاق، سرانه فضای کتابخانه‌ها در یزد افزایش چشمگیری خواهد یافت. به گزارش مهر، «رقیه دوست فاطمی‌ها» در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان این‌که رگ حیات کتابخانه‌های یزد به شهرداری‌ها متصل است، اظهار کرد: امیدواریم شهرداری‌ها در پرداختی‌های خود توجه بیشتری به کتابخانه‌ها داشته باشند زیرا اکنون با مشکل جدی برای انجام فعالیت‌های خود مواجه هستیم.

وی با اشاره به ساماندهی و بهسازی و تجهیز کتابخانه‌ها در یزد عنوان کرد: از نظر ساماندهی و افزایش فضا، بهسازی و تجهیز ۲۵ کتابخانه شهری و ۱۰ کتابخانه روستایی و مناطق محروم اقدامات لازم صورت گرفته و ۲۷ کتابخانه از نظر سرمایشی و ۵۰ کتابخانه در استان یزد از نظر گرمایشی ساماندهی شده است.

دوست فاطمی‌ها یکی از اتفاقات بسیار خوب در یزد را راه‌اندازی اولین گذر فرهنگ دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی این گذر فرهنگ و هنر یکی از اتفاقات تازه و بی‌نظیری بود که در یزد با حضور مقامات کشوری انجام شد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به رشد سرانه زیربنای کتابخانه‌های استان به‌واسطه افتتاح کتابخانه مرکزی بیان کرد: با افتتاح کتابخانه مرکزی و با اضافه شدن ۸ هزار متر مربع به زیربنای کتابخانه‌های استان، شاهد ارتقای چشمگیر رتبه یزد در این زمینه در کشور از رتبه 7 به 4 در کشور خواهیم بود.وی با اشاره به برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در استان عنوان کرد: حضور کودکان کار در کتابخانه‌های استان و عضویت رایگان آنها، شاهنامه‌خوانی، برگزاری بخش نوسوادان، تجهیز کتابخانه‌ها، نوسازی کتابخانه‌ها، برگزاری نشست شبی با روزها و نشست آب و کتاب از جمله برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در استان یزد در سال گذشته بود. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد یکی از خدمات کتابخانه‌های استان را راه‌اندازی وای فای رایگان عنوان و خاطرنشان کرد: وای‌فای رایگان در کتابخانه‌ها در ۴۴‌درصد کتابخانه‌های استان یزد راه‌اندازی شده و جزو استان‌های پیشرو در این خصوص هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید