• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61186
+
-

وجود ۲۰ مرکز غیررسمی دفن زباله در گیلان

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: در استان ۹ مرکز رسمی و ۲۰ مرکز غیررسمی برای دفن زباله وجود دارد. 

به گزارش ایسنا «علی اوسط اکبری مقدم» به همراه «ناصر حاج‌محمدی» شهردار رشت از سایت زباله سراوان بازدید کرد و با اشاره به تولید بیش از ۲ هزار تن زباله در گیلان گفت: 500 تن از 2هزار تن زباله تولیدی در گیلان روانه مراکز پردازش و کارخانه‌های کمپوست برای بازیافت می‌شود و بقیه نیز به محل دفن زباله هدایت می‌شود.

 وی ادامه داد: حل مشکل پسماند نیازمند توجه ویژه، صرف زمان و تعامل همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی است، چراکه شهرداری به تنهایی از عهده مدیریت زباله سراوان بر نمی‌آید.

 معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به ورود زباله‌ شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، شفت و فومن به محل دفن زباله سراوان بیان کرد: در محل دفن زباله سراوان اقدامات خوبی انجام شده است. خوشبختانه امروز در مقایسه با سال گذشته شاهد آلودگی بسیار کمتری در محل دفن زباله سراوان هستیم. 

اکبری مقدم درباره تصفیه شیرابه اظهار کرد: در حال حاضر دستگاهی با قابلیت تصفیه شیرابه به مقدار ۳ لیتر بر ثانیه ساخته شده و اکنون در این مکان مستقر است.

 پیمانکار هم در حال آماده‌سازی سوله کارگاه است و طی چند ماه آینده با اتمام ساخت سوله و نصب دستگاه شاهد افزایش میزان تصفیه شیرابه‌ها خواهیم بود.

 وی با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های زیرساختی با شهرداری یادآور شد: بنده مخالف تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی هستم و از این به بعد حتی اگر یک متر از این عرصه‌ها به محل دفن اضافه شود، مخالفت و ممانعت خواهم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید