• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61156
+
-

قیمت برگ سبز چای افزایش یافت

۳۲۵ تومان برای خرید تضمینی برگ سبز درجه یک و ۳۵۰ تومان برای برگ سبز درجه 2 در نظر گرفته شده است

بر اساس پیشنهاد استاندار گیلان به سازمان برنامه و بودجه کشور، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای با مصوبه شورای اقتصاد افزایش یافت و برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان این خبر اظهار کرد: ۲۷ خرداد سال جاری افزایش قیمت از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است که در خصوص خرید تضمینی سال زراعی جاری موضوعیت دارد.

«آرش فرزام صفت» میزان این افزایش را برای برگ سبز درجه یک ۳۲۵ تومان و برای برگ سبز درجه دو ۳۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: این افزایش برای دولت بار مالی ندارد و به صورت کامل ازسوی کارخانه‌ها تقبل می‌شود.

فرزام صفت بیان کرد: با اجرای این سیاست، میزان دریافتی حدود ۵۰ هزار خانوار چایکار از فروش برگ سبز، بیش از ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان اقدامات دولت در 4 حوزه حذف ارز 4 هزار و ۲۰۰ تومانی از واردات، عدم کاهش تعرفه واردات، تداوم صادرات چای داخلی و جلوگیری از ورود چای سنواتی (انباری) به بازار را موجب رونق نسبی در این صنعت دانست و تصریح کرد: با وجود اقدامات موثر یاد شده، همچنان میزان درآمد چایکاران رضایت‌بخش نیست، اما اجرای سیاست جدید می‌تواند تا حدی هزینه‌های تولید و معاش آنها را تامین کند. 

بر اساس پیشنهاد استاندار گیلان به سازمان برنامه و بودجه کشور، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای با مصوبه شورای اقتصاد افزایش یافت و برای اجرا ابلاغ شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید