• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61130
+
-

آیین‌نامه ویژه بازآفرینی شهری تدوین می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی مجمع مشورتی کلان‌شهرهای کشور گفت: بازآفرینی شهری پاسخگوی مسائل و مشکلات فعلی در جامعه نیست و در این حوزه آیین‌نامه مشخصی تدوین و عملیاتی خواهد شد. 

‌اسماعیل دویران در گفت‌وگو با ایرنا در زنجان بیان کرد: یکی از مباحث مورد توجه، قوانین مربوط به بازآفرینی شهری است که پاسخگوی مسائل و مشکلات نیست. کارشناسان شهر‌سازی همه شهرهای کشور با معرفی نماینده و برگزاری جلسه‌، آیین‌نامه اجرایی مشخصی را در این باره اعلام خواهند کرد. 

وی ادامه داد: طبق تصمیمات اتخاذشده مقرر شده است آیین‌نامه مشخصی برای عملیاتی شدن تدوین و پس از آن از طریق شورای عالی استان‌ها اصلاح و قوانین در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: موضوع بازآفرینی در شهر زنجان همانند شهرهای دیگر و در یک مسیر قرار دارد و همین مساله موجب شده است فعالیت‌های این حوزه به صورت نقطه‌ای انجام شود. 

دویران یادآور شد: تفاوت‌ها در موضوع بازآفرینی شهری به میزان اعتبارات تخصیصی استان‌ها بازمی‌گردد که برخی مراکز کمتر و برخی دیگر بیشتر دریافت کرده‌اند و در این میان استان زنجان تا حدودی وضعیت خوبی دارد. وی خاطرنشان کرد: حوزه خدمات الکترونیکی شهرداری و به عبارتی ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان نیز از جمله مسائل مهم این کمیسیون است که با بحث‌های انجام‌گرفته باید رویه واحدی در کشور در این زمینه اعمال شود. 

رئیس کمیسیون شهرسازی مجمع مشورتی کلان‌شهرهای کشور گفت: به طور مثال صدور پروانه ساختمانی در شهر زنجان با استان‌های دیگر متفاوت است که مقرر شده خدمات شورا و یا شهرداری در بخش‌های مختلف از قبیل عوارض نوسازی و صدور پروانه رویه واحدی تدوین شود. 

دویران توضیح داد: شرط تحقق این مهم تدوین فرایندهای ضروری بوده تا روش‌های یکسانی در کشور اعمال شود که پس از گام اول تهیه اپلیکیشن جامع شهری است که برای کل کشور تدوین می‌شود. وی افزود: تحقق این مهم نیز نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم است که هم‌اکنون اغلب شهرها در حال تکمیل فیبر نوری با همکاری اپراتورهای مختلف هستند. در شهر زنجان این روند آغاز شده که گامی مهم در راستای الکترونیکی کردن خدمات است. 

رئیس کمیسیون شهرسازی مجمع مشورتی کلان‌شهرهای کشور تصریح کرد: برای عملیاتی کردنی این برنامه مهم طی ۲ ماه آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان فناوری اطلاعات شهرداری در استان قزوین برگزار خواهد شد تا رویه‌های اعمال‌شده برای اجرای این طرح به شیوه یکسانی انجام گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید