• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60017
+
-

چشم انداز

  ناسا برای بازگشت به‌ماه پول کم دارد
برای نخستین بار ناسا هزینه حدودی پروژه بازگشت به‌ماه را اعلام کرده است؛ حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار! به گزارش ورج، جیم برایدنستاین، مدیر ناسا گفته که ناسا برای رساندن فضانوردان به‌ماه حداقل این بودجه را افزون بر بودجه سالانه خود نیاز دارد و در غیراین صورت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ناسا به تازگی اعلام کرده که تحت ماموریتی به نام آرتمیس قصد دارد تا ۵ سال دیگر بار دیگر فضانوردهای این کشور را پس از نیم قرن به‌ماه بازگرداند. درصورتی که این پروژه به سرانجام برسد قرار است برای نخستین بار یک فضانورد زن پا روی‌ماه بگذارد.

  امکان هک همه آیفو‌ن‌های آپدیت نشده
 شرکت Cellebrite با انتشار توییتی مدعی شده که توانایی نفوذ به تمامی آیفون‌ها و آیپدهایی که هنوز iOS 12.3روی آنها نصب است را دارد. به گزارش گیزمگ، این شرکت به‌خاطر باز کردن قفل آیفون رضوان فاروق در ماجرای تیراندازی سن برناردینوی آمریکا مشهور شده است. این شرکت از راهکاری به نام UFED Premium استفاده می‌کند که به وسیله آن می‌توان به اطلاعات دستگاه‌هایی از iOS 7 تا iOS 12.3 دسترسی پیدا کرد و اطلاعات اپ‌های شخص ثالث، چت‌ها، ایمیل‌ها و حتی محتوای حذف شده را در اختیار گرفت.

  قرارداد اسپانیا با هواوی برای 5G
اسپانیا با وجود تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا قصد دارد به‌منظور توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت 5G به همکاری با هواوی ادامه دهد. به گزارش راشاتودی، اپراتور وودافون در اسپانیا با همکاری هواوی قصد دارد به توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه 5G در ۱۵ شهر این کشور اروپایی بپردازد. وودافون که دومین اپراتور مخابراتی بزرگ و فعال در جهان به شمار می‌رود، به شهروندان و مشترکان اسپانیایی خود وعده داده بود که علاوه بر مادرید، پایتخت این کشور، شبکه پرسرعت اینترنت 5G را در ۱۵ شهر دیگر اسپانیا نیز توسعه داده و راه‌اندازی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید