• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58409
+
-

کمال داوود، برنده جایزه سینه‌دل‌دوکا

دریچه
کمال داوود، برنده جایزه سینه‌دل‌دوکا


 جایزه جهانی سینه‌دل‌دوکا 2019 که گران‌قیمت‌ترین جایزه ادبی بعد از نوبل ادبیات است به کمال داوود، نویسنده فرانسوی‌زبان الجزایری تعلق گرفت.
به گزارش اکتوالیته، جایزه جهانی سینه‌دل د‌وکا طی مراسم اهدای جوایز بزرگ بنیادهای مؤسسه فرانسه به کمال داوود، نویسنده و روزنامه‌نگار الجزایری تعلق گرفت.
کمال داوود در فرانسه بیشتر برای سمت سردبیری روزنامه فرانسوی ‌اوران به‌مدت 8سال از سال1994 تا سال2002 شناخته می‌شود. او پس از ترک این شغل تاکنون به‌کار روزنامه‌نگاری برای روزنامه‌ها و مجلات متعدد دیگری مانند مجله فرانسوی لوپوئن و روزنامه نیویورک‌تایمز ادامه داده است. نام نویسنده الجزایری همچنین برای نگارش نخستین رمانش با عنوان «مرسو چه‌کسی را کشت» که با الهام و واکنش به «بیگانه» آلبر کامو نوشته شد و جایزه گنکور نخستین رمان را برایش به همراه آورد در محافل ادبی فرانسه بلندآوازه شد. دومین رمان او با عنوان «زبور یا مزامیر» نیز برنده جایزه مدیترانه در سال2018 شد. جایزه سینه‌دل‌دوکا برای بزرگداشت نام و یاد سینه دل دوکای ایتالیایی‌تبار، مبارز، ناشر و مدیر مجلات فرانسوی، توسط همسر او سیمون دل‌دوکا، در 1969با ارزش مالی 200هزار یورو پایه‌گذاری شده و گران‌قیمت‌ترین جایزه ادبی بعد از نوبل ادبیات به شمار می‌رود. این جایزه هر سال به نویسنده‌ فرانسوی زبانی تعلق می‌گیرد که آثارش در شکل علمی و ادبی حامل پیامی انسانی برای بشر باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید