• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58336
+
-

۵ پیشنهاد شهرداری به دولت برای توسعه مترو

حمل‌و‌نقل
۵ پیشنهاد شهرداری به دولت برای توسعه مترو


آلودگی هوا و ترافیک فزاینده و لجام‌گسیخته مدت‌هاست که جزو دغدغه‌های اصلی شهروندان و مدیریت شهری پایتخت به شمار می‌رود و توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو تنها راهکار برون‌رفت از این بحران است.

به گزارش همشهری، محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران در ارتباط با توسعه مترو در تهران گفت: هم‌اکنون روزانه حدود 2 میلیون و 500هزار سفر با متروی تهران و حومه انجام می‌شود که این میزان باید براساس چشم‌انداز حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران تا سال ۱۴۰۴ به رقم 7 میلیون سفر در روز برسد که برای نیل به این هدف نیز باید حداکثر توان موجود در زیرساخت‌ها را فعال کنیم. معاون شهردار تهران اضافه شدن ٢ هزار واگن مترو به تعداد واگن‌های موجود در خدمات‌رسانی مترو را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: هم‌اکنون شرکت واگن‌سازی‌ متروی تهران ظرفیت تولید سالانه 200واگن را دارد، معتقدم زمانی که چنین ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد، باید از آنها بیشترین بهره را ببریم لذا انتظار داریم با حمایت‌های دولت راهکارهایی به‌منظور رفع مشکلات مالی و افزایش رونق تولید فراهم شود. وی به راهکارهای پیشنهادی تأمین مالی آتی در توسعه مترو اشاره کرد و گفت: منابع بانکی، گرفتن وام برای خرید واگن، اوراق مشارکت (سالانه بین 35هزار میلیارد تا 50هزار میلیارد‌تومان) تخصیص ارز به قیمت کالاهای ضروری مثل دارو و سلامت، عوارض بنزینِ 200تومان در هر لیتر در شهر تهران، گزینه‌های پیشنهادی ما به دولت است.

به گفته‌ پورسیدآقایی، هم‌اکنون سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۱ و ۲ نزدیک به 4دقیقه و در خط ۳ نزدیک به 7دقیقه است درحالی‌که باید سرفاصله حرکت قطار در تمامی خطوط به 2دقیقه کاهش یابد، برای افزایش ظرفیت ناوگان در خطوط موجود به تجهیزات و به‌خصوص واگن‌های بیشتری نیاز داریم که مستلزم تأمین بودجه از سوی نهادهای ذیربط است.

این خبر را به اشتراک بگذارید