• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57628
+
-

اتفاقات اصفهان نشان داد تاج توانایی مدیریتی ندارد


 محمد زارعی 

 استیضاح وزیر ورزش و جوانان که از مدت‌ها قبل از سوی برخی ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلید خورده بود، اعلام وصول شد و درصورتی‌که نمایندگان نظر خود را پس نگیرند، روز 19خردادماه انجام خواهد شد.
سیداحسان قاضی‌زاده ‌هاشمی، نماینده مجلس که در ماه‌های گذشته همواره یکی از منتقدان عملکرد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بوده، معتقد است که استیضاح وزیر انجام خواهد شد. او در گفت‌وگو با همشهری ‌می‌گوید: «من البته جزو استیضاح‌کنندگان نیستم، وقتی دیدم نمایندگان دیگری پا پیش گذاشتند و طرح به حد وصول در هیأت رئیسه رسیده، دیگر نیاز ندیدم امضا کنم اما کنار آنها هستم.»
گفته می‌شود وزارت ورزش سخت در تلاش است تا نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کرده‌اند، رأی خود را پس بگیرند، با وجود این قاضی‌زاده هاشمی به همشهری می‌گوید: «بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. من هم به‌عنوان منتقد احساس کردم همکارانم در مجلس در طرح استیضاح وزیر سنگر را حفظ کردند.»
این نماینده مجلس که منتقد حضور افراد بازنشسته در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بود و بارها مدیریت فدراسیون را ناکارآمد خوانده بود، می‌گوید: «متأسفانه برخی دوستان فوتبالی فکر می‌کردند ما نظر که می‌دهیم فردی و شخصی است درحالی‌که ما به هیچ‌وجه بحث فردی نداریم، بلکه نظر ما مدیریت ورزشی است؛ مدیریتی که امواج منفی آن روزبه‌روز در جامعه بیشتر می‌شود. نمونه بارز آن تعهدی که آقایان 3هفته پیش در کمیسیون فرهنگی دادند تا دیگر شاهد حواشی ورزشی و اتفاقات ناگوار در اماکن ورزشی نباشیم. قول دادند با اقداماتی که می‌کنند ازجمله برگزاری جلساتی با هواداران دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم اما باز هم دیدیم در اصفهان این اتفاق افتاد و نشان داد آقای تاج و همکارانش توانایی مدیریتی ندارند. بیشتر دنبال فرافکنی هستند تا از پاسخگویی فرار کنند.»
او با اشاره به عدم‌حمایت سلطانی‌فر از اجرایی‌شدن قانون منع به‌کارگیری افراد بازنشسته می‌گوید: «آقای سلطانی‌فر در طرح منع به‌کارگیری افراد بازنشسته به‌خصوص در هیأت‌های ورزشی استان‌ها جدیت لازم را برای اجرای قانون نداشت. اگر همین قانون بازنشستگی در مورد هیأت‌های ورزشی اجرایی می‌شد، سه‌چهار هزار موقعیت جدید شغلی برای جوانان تحصیلکرده ایجاد می‌شد. این خودش موقعیت خیلی خوبی بود اما پافشاری را از سوی سلطانی‌فر نمی‌بینم. در مورد بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال هم آخرش فقط در حد کمیته‌ها شاهد بودیم که افراد بازنشسته رفتند. کفاشیان هم خودش استعفا داد.»قاضی‌زاده معتقد است فارغ از اینکه استیضاح وزیر رأی بیاورد یا نه، خانواده ورزش کشور و هواداران، شرایط موجود مدیریت ورزش را نمی‌پسندند.

این خبر را به اشتراک بگذارید