• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53777
+
-

‌افزایش سرانه ورزشی پارس‌آباد

سرانه ورزشی دومین شهرستان پرجمعیت اردبیل طبق آمار اداره کل ورزش و جوانان استان تنها 66/0 متر‌ مربع است

گزارش ورزشی
‌افزایش سرانه ورزشی پارس‌آباد

پوپک قاسمی|  اردبیل- خبرنگار:



پارس آباد بعد از اردبیل دومین مرکز شهر پرجمعیت استان است. این تراکم جمعیتی در خط مرزی استان وجود امکانات رفاهی تفریحی را برای شهروندان این شهرستان ایجاب می‌کند و امکانات ورزشی را می‌توان از مهم‌ترین آنها عنوان کرد. توسعه اجتماعی و فرهنگی نیاز به مردمان با نشاط دارد که این نشاط ارمغان ورزش به جامعه دوستدار ورزش است. پارس‌آباد هر چند از نظر تراکم جمعیتی رتبه دوم استان را دارد اما از نظر سرانه ورزشی در رتبه دوم از پایین جدول قرار گرفته است و به عبارتی رتبه نهم را دارد. در حالی که طبق آمار اعلام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، متوسط سرانه ورزش استان حدود یک متر‌ مربع است سرانه ورزشی پارس‌آباد 66/0 متر‌ مربع و کمتر از میانگین استانی است.


قهوه‌خانه‌ها، جایگزین سالن‌های ورزشی

«وحید رزمی» از جوانان این شهرستان عنوان می‌کند: به دلیل نبود فضای ورزشی کافی جوانان این شهر وقت خود را در قهوه‌خانه‌ها می‌گذرانند در حالی که اگر فضای کافی و امکانات لازم مهیا شود گرایش جوانان به ورزش بسیار بیشتر خواهد بود. علاوه بر افزایش فضای ورزشی تجهیز سالن‌های ورزشی نیز باید مورد توجه باشد تا امکانات ورزشی استاندارد در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.


سرانه پایین ورزشی، مشکل جوانان پارس آبادی

فرماندار پارس آباد با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران این شهرستان از جمله نایب قهرمانی «بهنام شیری» در رشته پرتاب دیسک مسابقات آسیایی طی روزهای گذشته، پایین بودن سرانه فضای ورزشی را مهم‌ترین مشکل جوانان شهرستان عنوان کرد. «علی علایی» با بیان این‌که شهرستان پارس آباد به دلیل مهاجرپذیربودن از رشد جمعیتی برخوردار است، می‌گوید: به دلیل جمعیت بالا آمار ورزشکاران این شهرستان نیز قابل توجه است، بنابراین نیازمند توجه ویژه در توسعه سرانه فضای ورزشی این شهرستان هستیم.

علایی تاکید می‌کند: با توجه به رشد شتابان جمعیت پارس آباد و فرسودگی امکانات ورزشی در سال‌های گذشته نیاز است تا علاوه بر بازسازی و تکمیل برخی پروژه‌های نیمه ساخت و فرسوده، پروژه‌های اساسی دیگری نیز برای اضافه شدن به زیرساخت‌های ورزشی شهرستان پارس آباد احداث شود. 

این مسئول با اشاره به افتتاح زمین چمن استادیوم شهید کلانتری اظهار می‌کند: این پروژه با عنایت و تلاش مدیر کل ورزش و جوانان استان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در حال اجراست و کاشت چمن آن در بهمن سال گذشته آغاز شد و به زودی در اختیار ورزشکاران منطقه قرار خواهد گرفت. فرماندار پارس‌آباد درباره ترمیم و بازسازی پیست دو ومیدانی این مجموعه هم بیان می‌کند: همزمان با اجرای زمین چمن، پیست استادیوم شهید کلانتری نیز بازسازی و در اختیار دو ومیدانی کاران و علاقه‌مندان به ورزش پیاده‌روی قرار خواهد گرفت.


افتتاح 5 پروژه ورزشی

مدیر کل امور ورزش و جوانان استان با تایید پایین بودن سرانه فعلی ورزشی در شهرستان پارس آباد از افتتاح 5 پروژه مهم ورزشی در این شهرستان تا پایان ماه جاری خبر می‌دهد و می‌گوید: پروژه‌های عمرانی شامل زمین چمن مدرن استادیوم شهید کلانتری، خوابگاه ورزشکاران، سالن شهری، سالن کشتی و تعمیرات سالن شهدای شهرستان پارس آباد با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال تا پایان اردیبهشت امسال به بهره بر‌داری می‌رسد و در اختیار ورزشکاران شهرستان پارس آباد مغان قرار می‌گیرد.
«بهرام آقاخانی» اظهار می‌کند: امیدواریم با همکاری فرمانداری شهرستان پارس آباد اجرای پروژه‌های عمرانی با سرعت بیشتری پیگیری شده و هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

آقاخانی در مورد پروژه سالن سرپوشیده ۵ هزار نفری پارس آباد عنوان می‌کند: این پروژه مدرن با 8 هزار متر مربع، امسال با حضور وزیر ورزش وجوانان کشور، مسئولان استان و شهرستانی در مجموعه ورزشی شهدای شهرستان پارس آباد آغاز می‌شود.
وی در مورد توسعه زیرساخت‌های دیگر ورزشی پارس آباد در سال 98 عنوان می‌کند: پروژه‌های شاخصی در دست اقدام داریم که در صورت تخصیص به موقع اعتبار‌، این پروژه‌ها در دهه فجر 99 افتتاح خواهند شد که احداث زمین چمن در حال احداث بابک از جمله این پروژه‌هاست. 


مهم‌ترین مطالبه ورزشکاران پارس آباد

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان پارس‌آباد احداث سالن 5 هزار نفری را از مطالبات اصلی ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش در پارس آباد عنوان می‌کند و می‌گوید: برای احداث این سالن ورزشی که به زودی کلنگ‌زنی می‌شود بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. این سالن ورزشی یکی از پروژه‌های مهم استان به شمار می‌رود که در مجموعه ورزشی شهدا واقع در ورودی شهر پارس آباد احداث می‌شود.

«علیرضا محبی» با اشاره به دیگر پروژه‌های ورزشی در پارس آباد اظهار می‌کند: عملیات احداث یکی از بزرگ‌ترین تالارهای وزنه‌برداری شمال غرب کشور با ظرفیت 400 نفر و با اعتبار بیش از 30 میلیارد ریال در این شهرستان آغاز شده است. محبی ادامه می‌دهد: با تعامل و همکاری سازمان برنامه و بودجه استان، متولیان ورزش و مسئولان شهرستان برای تکمیل زمین مدرن ورزشی مجموعه شهید کلانتری پارس آباد بیش از 14 میلیارد ریال اختصاص یافته است. وی توسعه زیرساخت‌ها را برای رشد ورزش ضروری عنوان می‌کند و می‌گوید: پارس‌آباد یکی از شهرستان‌های قهرمان پرور استان اردبیل است و امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های ورزشی جوانان و ورزشکاران آن بیش از پیش در میادین مهم ملی و بین‌المللی برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید