• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 24 فروردین 1398
کد مطلب : 52205
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


      دعوت دوباره مجلس از 4 وزیر
هفته گذشته وزیران کشور، نیرو، راه و جهادکشاورزی به مجلس دعوت شده بودند تا درباره خسارات سیل در کشور گزارش دهند اما این وزرا به بهانه حضور در مناطق سیل‌زده در صحن علنی حضور نیافتند. فردای آن روز برخی نمایندگان مدعی شدند وزیران نه در مناطق سیل‌زده حضور یافته‌اند و نه در مجلس، بلکه به جلسه هیأت دولت رفته‌اند. علی مطهری گفته بود: این وزیران باید درباره غیبت خودشان توجیه منطقی بیاورند. حالا بعد از یک هفته دوباره مجلس از این 4وزیر دعوت کرده است که در صحن علنی حضور یابند و گزارش خود را بدهند.

      دعوای نماینده لرستان با وزارت نیرو
محمدرضا ملکشاهی‌راد، نماینده خرم‌آباد از طرح شکایت در مراجع قضایی علیه وزارت نیرو خبر داد. به گزارش ایسنا، او پنجشنبه در جلسه ستاد بحران استان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: ما در استان با وزارت نیرو دعوا داریم. وی بیان کرد: در رابطه با تخصیص آب استان در قوه قضاییه طرح دعوی کرده و از وزارت نیرو شکایت می‌کنیم. مدتی است که مجمع نمایندگان استان لرستان بر تخصیص آب استان اعتراض داشته و خواستار بازنگری آن هستند.

      به اندازه یک فوق لیسانس
عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در مورد اینکه نامزدها حتما باید مدرک فوق‌لیسانس دانشگاهی یا معادل حوزوی داشته باشند، بیان کرد: در دوره‌های قبل مدرک تحصیلی را برای ثبت‌نام کاندیداها الزامی کرده بودند اما در قانون اساسی گفته شده که داشتن سواد خواندن و نوشتن کافی است و در قانون اساسی نامی از مدرک تحصیلی به میان نیامده است و فقط گفته شده سواد داشته باشند. یوسفیان‌ملا به ایلنا گفت: اعتقاد ما این است که کسانی که وارد نمایندگی مجلس و یا دستگاه‌های دیگر می‌شوند باید حداقل بضاعت علمی آن دستگاه‌ها را داشته باشند و آن دستگاه‌ها را بشناسند. یقینا کسانی که حتی 4سال در مجلس بوده‌اند دستگاه‌ها و مسائل کشور را به اندازه یک فوق‌لیسانس می‌شناسند. اما در این دوره سابقه 5سال کار اجرایی را هم ذکر کرده‌اند تا کسانی که بلافاصله مدرک می‌گیرند نتوانند برای مجلس ثبت‌نام کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید