• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50813
+
-

افزایش سهم کتاب در خرده‌فروشی آمازون

دریچه
افزایش سهم کتاب در خرده‌فروشی آمازون


مسئولان فروشگاه‌ آمازون می‌گویند در 2سال اخیر میزان فروش در سایت و فروشگاه‌های فیزیکی افزایش داشته است که در این میان سهم کتابفروشی بیشتر از بقیه کالاها بوده است.

به گزارش فوربس، فروشگاه آمازون با اعلام فروش 3ماه آخر سال 2018اعلام کرده است که سهم کتابفروشی این غول خرده‌فروشی جهان نسبت به سال قبل از آن بهبود یافته است.

آمازون می‌گوید: کتابفروشی سهم عمده‌ای از درآمد این فروشگاه را تشکیل می‌دهد. براساس داده‌های ارائه شده توسط آمازون در 3ماهه آخر سال 2018نسبت به دوره مشابه آن در سال 2017سهم کتابفروشی این فروشگاه افزایش 13درصدی در فروشگاه‌های آنلاین داشته است. البته در فروشگاه‌های فیزیکی نسبت به سال 2017کاهش 3درصدی مشاهده می‌شود.

همچنین طبق اطلاعات آماری ارائه شده توسط مسئولان آمازون، فروش کتاب در سرویس‌های آنلاین در فرمت‌های دیجیتال و صوتی کمک شایانی به بالا بردن سهم فروش کتاب در میان کل فروش این فروشگاه داشته است. آمازون می‌‌گوید: در فروشگاه‌های تازه تاسیس، کتاب بیش از هر کالای دیگر فروش رفته است.

اداره آمار آمریکا (UCB) نیز در گزارشی از فروش بالای کتاب در فروشگاه‌ها و کتابفروشی‌های آمریکا خبر داده است. به گفته این اداره به‌طور کلی میزان فروش کتاب در سال گذشته افزایش یافته است و ناشران غیر از آمازون نیز از افزایش فروش خبر می‌دهند.

یک سخنگوی آمازون نیز گفته است: میزان فروش کتاب‌های دیجیتال در سرویس کتابخوان کیندل این فروشگاه در سال‌های 2017و 2018افزایش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید