• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49110
+
-

مجرمیت دندانپزشکی که 2کودک را قربانی کرد

مجرمیت دندانپزشکی که 2کودک را قربانی کرد


پرونده دندانپزشکی که در جریان جراحی دندان دختری 3ساله باعث فوت او شده و در حادثه‌ای دیگر پسربچه‌ای را به کما فرستاده با صدور کیفرخواست در دادسرا وارد مرحله تازه‌ای شد.

به گزارش همشهری، اواسط شهریورماه امسال زنی دختر 3ساله‌اش به نام روناک را به مطب دندانپزشکی در اراک برد. دخترش روی یونیت دندانپزشکی دراز کشیده بود و پزشک مشغول کار روی دندان دختربچه بود اما زن جوان متوجه خونریزی شدیدی از دهان دخترش شد. این خونریزی آنقدر شدید شد که دقایقی بعد وضعیت دختربچه رو به وخامت رفت و در نهایت به کما رفت و بعد از 38روز بستری بودن در بیمارستان جان خود را از دست داد. مادر روناک در این‌باره به خبرگزاری صداوسیما گفت:‌ دندانپزشک و دستیارانش مشغول کار بودند که متوجه خونریزی در دهان دخترم شدم. گفتم دست نگه دارید تا خون بند بیاید اما آنها گفتند مشکلی ایجاد نمی‌شود. این زن ادامه داد: هرلحظه وضعیت دخترم بدتر می‌شد تا اینکه او به کما رفت و بعد از 38روز تلاش بی‌فایده، دخترم جانش را از دست داد. به‌دنبال این حادثه با شکایت پدر و مادر روناک تحقیقات برای روشن شدن علت اصلی مرگ دختربچه آغاز شد. شواهد اولیه حاکی از قصور دندانپزشک بود. با وجود این پرونده به تیم تخصصی پزشکی قانونی ارجاع شد تا اینکه آنها قصور پزشک را در این حادثه تلخ تأیید کردند.

طاهر احمدی، رئیس سازمان نظام پزشکی‌قانونی استان مرکزی در این‌باره گفت: بعد از این حادثه پرونده‌ای تشکیل شد و در اختیار 8نفر از کارشناسان قرار گرفت و آنها با اتفاق آرا علت مرگ را قصور دندانپزشک اعلام کردند. در ادامه پرونده به دادگستری ارسال شد و هم‌اکنون این دندانپزشک با قرار وثیقه سنگین آزاد شده و ممنوع‌الخروج است. همچنین مطب وی نیز پلمب شده و او حق کار ندارد. از سوی دیگر عباس قاسمی،  دادستان مرکز استان مرکزی از صدور کیفرخواست برای این دندانپزشک در دادسرای نظام پزشکی خبرداد. او با اشاره به احراز قصور دندانپزشک اراکی در پرونده فوت روناک از ادامه بررسی‌ها در این‌باره خبر داد و گفت: سیستم قضایی با جدیت به موضوع ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد. صدور کیفرخواست برای این دندانپزشک در حالی است که او در پرونده دیگری نیز متهم است با کوتاهی و قصور موجب به کما رفتن پسربچه‌ای به نام امیرعلی شده است. این کودک در حالی که 15بهمن‌ماه امسال برای جراحی دندان به مطب او رفته بود، به کما رفت و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران در شرایط وخیمی به‌سر می‌برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید