• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47405
+
-

پاسخ ظریف به ترامپ: ما مشغول جشن هستیم

پاسخ ظریف به ترامپ: ما مشغول جشن هستیم

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا در کنگره با فراخواندن دونالد ترامپ،  در توییتر خطاب به او نوشت: ما ایرانی‌ها ازجمله هم‌میهنان یهودی‌مان با وجود فشار آمریکا در حال جشن‌گرفتن 40سال پیشرفت هستیم.

این در حالی است که دونالد ترامپ باز هم اتهاماتی را به ما نسبت می‌دهد. خصومت آمریکا آن را به سمت حمایت از دیکتاتورها، آدمکش‌ها و افراط‌گرایانی هدایت کرده که تنها ویرانی برای منطقه ما به بار آورده‌اند. ترامپ گفته بود: ما از حکومتی که شعار مرگ بر آمریکا می‌دهد و به نسل‌کشی یهودیان تهدید می‌کند چشم برنخواهیم داشت. با این حال سخنرانی ترامپ در مجلس سنا انتقاداتی را در پی داشت. جف مرکلی، سناتور دمکرات ایالت اوریگان در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ خطاب به وی در توییتی نوشت: بگذارید ببینم درست متوجه شده‌ام یا نه. تو برای آنکه ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد، آمریکا را از توافقی خارج کردی که سیا و وزیر دفاع خودت تأیید کرده بودند. این کشور را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز می‌دارد؟ تولسی گابارد، یکی از نمایندگان حزب دمکرات و نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم در این رابطه نوشت: اقدامات ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای احتمال آن را بالاتر می‌برد که ایرانی‌ها برنامه سلاح‌های هسته‌ای‌شان را از سر بگیرند و کره‌شمالی نیز برنامه‌های هسته‌ای‌اش را متوقف نکند. این باعث می‌شود که از ایمنی مردم، کشور و جهان‌مان کاسته شود.

   قاسمی: اظهارات ترامپ خیال‌پردازانه است

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اتهامات ترامپ علیه ایران در کنگره گفت: ایران در 4 دهه گذشته بیش از هر کشور دیگری در منطقه، ازجمله متحدین و شرکای نزدیک آمریکا که دارای نظام‌های دیکتاتوری و خودکامه هستند، انتخابات برگزار کرده است. بی‌تردید ایران برآمده از انقلابی مردمی و مبتنی بر نظامی مردم‌سالار و دمکراسی انتخاباتی است. به گزارش وزارت خارجه، بهرام قاسمی خاطرنشان کرد: اتهامات واهی و خیال‌پردازانه و بی‌منطق رئیس‌جمهوری آمریکا علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند چهره آمریکا را تطهیر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید