• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 18 بهمن 1397
کد مطلب : 47391
+
-

قصه منشا از کجا شروع شد؟

وقتی شفر بعد از برد شیرین در داربی، به برانکو طعنه زد

قصه منشا از کجا شروع شد؟

استقلال گادوین منشا را به خدمت گرفت و این شاید «آگاهانه‌ترین» خرید وینفرد شفر روی نیمکت آبی‌ها بوده باشد. در حقیقت منشا نه با فیلم و سی‌دی جذب شد و نه در تیمی شهرستانی بازی می‌کرد که شفر به اندازه کافی او را ندیده باشد. مهاجم پیشین پرسپولیس، در یک سال‌ونیم گذشته درست جلوی چشم شفر به سر می‌برده و حتی بالاتر از آن می‌توان گفت سرمربی استقلال علاقه قلبی‌اش به منشا را بروز هم داده بود. موضوع به داربی شماره 86 مربوط می‌شود که روز دهم اسفند سال گذشته برگزار شد. این مسابقه در چارچوب دور برگشت لیگ هفدهم برگزار می‌شد و استقلال آن را با گل وریا غفوری، یک بر صفر برد. برانکو در این بازی یکی از بدترین چیدمان‌های عمرش را انجام داد و به‌خاطر ترکیب و سیستم بازی تیمش در آن روز، به‌شدت مورد سرزنش منتقدان قرار گرفت. در روزی که صادق محرمی و احمد نوراللهی روی نیمکت نشسته بودند تا حسین ماهینی و محسن ربیع‌خواه فیکس شوند، برانکو در تصمیمی عجیب گادوین منشا را نیمکت‌نشین کرد. مهاجم نیجریه‌ای البته از دقیقه 60آن بازی فرصت حضور در میدان را پیدا کرد، اما به‌کار تیم نیامد و سرخپوشان در آستانه نوروز شکستی تلخ را تحمل کردند. پس از این بازی اما شفر که ظاهرا شیفته بازی منشاست، در نشست خبری نتوانست از خیر طعنه زدن به سرمربی رقیب بگذرد. او گفت: «نیمه اول پرسپولیس بدون منشا بازی کرد که این برای ما خیلی خوب بود. او بازیکن باکیفیتی است و من واقعا از نیمکت‌نشینی‌اش تعجب کردم. البته حتما کادرفنی پرسپولیس دلیل قانع‌کننده‌ای برای اتخاذ این تصمیم دارد.» این اظهارنظر شفر به انتقادات از برانکو دامن زد، اما مربی کروات که اینطور مواقع اهل کوتاه آمدن نیست، تا چند بازی دیگر هم منشا را روی نیمکت نشاند تا ثابت کند تصمیمش درست بوده است! به هر حال بعد از آن خروج چند بازیکن تیم و محرومیت باشگاه از یارگیری باعث شد برانکو برخلاف میل باطنی‌اش در همه بازی‌ها از حضور حداکثری منشا استفاده کند، اما پروفسور در نخستین فرصت از این بازیکن دست شست و بلافاصله بعد از بازشدن پنجره‌ها، گادوین را آزاد کرد. حالا منشا پیش شفر است؛ مردی که به بازی او علاقه دارد و دفعه بعد اگر سر تمرینات تیم صدایش بزند، حتما پاسخ او را خواهد شنید!
 سنگ محک شفر
کیفیت کاری که گادوین منشا قرار است در استقلال انجام بدهد، مستقیما به قضاوت‌ها در مورد توانایی‌های فنی شفر جهت خواهد داد. جذب منشا قطعا برای باشگاه ارزان نبوده؛ چه اینکه استقلالی‌ها 2روز پیش از امضای قرارداد گفته بودند مبلغ مورد انتظار گادوین را ندارند که به او بپردازند، اما مهاجم نیجریه‌ای در فاصله کوتاهی پس از آن ادعا جذب شد. حالا اگر منشا موفق باشد، شفر سربلند خواهد بود و ضربه سختی به اعتبار برانکو می‌زند، اما اگر او عملکرد قابل‌قبولی نداشته باشد باید منتظر تندترین انتقادات باشد.
 منشا آماده است؟
در ماجرای انتقال منشا به استقلال اما یک تردید بزرگ هم وجود دارد؛ اینکه او هم‌اکنون چقدر آماده است؟ بازیکنانی که در زمستان جذب می‌شوند باید بلافاصله در تیم جا بیفتند و به کسب امتیارات حیاتی نیم‌فصل دوم کمک کنند، اما منشا حدود 2‌ماه است که تمرین نداشته؛ بلافاصله بعد از پایان نیم‌فصل اول، خبر حضور او در لیست مازاد پرسپولیس اعلام شد و پس از آن، این بازیکن در بلاتکلیفی برای انتخاب تیم به سر می‌برد. حالا باید دید منشا در چه فرمی برای استقلال به میدان می‌رود؟

این خبر را به اشتراک بگذارید