• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 2 بهمن 1397
کد مطلب : 45553
+
-

نگذاریم تالاب «کجی» ‌به کانون گردوغبار تبدیل شود

تالاب کجی کانون گردوغبار می‌شود

تالاب کجی کانون گردوغبار می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی، با اعلام اینکه تالاب کجی نمکزار نهبندان این استان یکی از کانون‌های فرسایش بادی است، گفت: درصورت بی‌توجهی به تالاب کجی، این تالاب به کانون گردوغبار تبدیل خواهد شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، حسن اکبری به آبگیری این تالاب اشاره کرد و افزود: این تالاب در پاییز امسال حدود 50درصد آبگیری شد اما با توجه به برداشت آب‌های زیرزمینی و کاهش بارندگی‌ها در زمستان، میزان آبگیری تالاب به کمتر از 25درصد رسیده است.
 اکبری با تأکید بر اینکه تالاب کجی نمکزار نهبندان یکی از پدیده‌های طبیعی کشور است که هم‌اکنون میزبان 500قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی است، گفت: متأسفانه از ظرفیت‌های تنوع زیستی و تالاب‌ها در کشور به درستی استفاده نمی‌شود؛ درحالی‌که این زیست‌بوم نیاز به مراقبت و حفاظت دارند تا مشکل‌ساز نشوند.
به گزارش همشهری، تاکنون یک میلیون هکتار از مجموع3 میلیون هکتار عرصه های تالابی کشوربه دلیل عدم تامین حقابه خشک و این عرصه ها به کانون های گرد وغبار تبدیل
 شده‌اند. تالاب های جازموریان، هامون ، بختگان، پریشان‌، گاوخونی و دریاچه ارومیه از مهم ترین تالاب هایی هستند که طی سال های اخیر خشک شده یا در آستانه خشک شدن قراردارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید