• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44240
+
-

ادامه کلاهبرداری‌های 2کلاهبردار سابقه‌دار از زندان


2کلاهبردار سابقه‌دار که از مدتی پیش به زندان افتاده بودند، در آنجا هم دست از کلاهبرداری برنداشتند و این بار با شگرد کلاهبرداری تلفنی، طعمه‌هایش را سرکیسه می‌کردند.

به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از چندی قبل با شکایت کارمند یکی از بیمارستان‌ها آغاز شد. این مالباخته که مبلغ 2میلیون و 900هزار تومان از حسابش برداشت شده بود، به مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: چند روز قبل فردی تماس گرفت و گفت از بخش حسابداری بیمارستان تماس می‌گیرد. او گفت بخشی از حقوق رئیس بیمارستان به اشتباه به‌حساب من واریز شده و به همین دلیل حسابم مسدود شده است. او از من خواست مقابل دستگاه خودپرداز بروم و با انجام کاری که او می‌گوید، مسدودی حسابم را رفع کنم.

شاکی ادامه داد: وقتی مقابل خودپرداز رفتم و موجودی حسابم را کنترل کردم، فهمیدم هیچ پولی به حسابم واریز نشده اما فرد ناشناس تماس گرفت و گفت چون حسابم مسدود شده، نمی‌توانم موجودی واقعی را ببینم. او از من خواست کدی را که با صفر شروع می‌شد، در قسمت انتقال وجه وارد کنم و مدت 5ثانیه دکمه ثبت را نگه دارم تا مسدودی حسابم رفع شود اما وقتی این کار را انجام دادم، 2میلیون و 900هزار تومان از حسابم برداشت شد.

به‌دنبال این شکایت، تحقیقات مأموران برای شناسایی فرد ناشناس آغاز شد. از سویی بررسی‌ها نشان می‌داد هیچ فردی از حسابداری بیمارستان با شاکی تماس نگرفته و به‌احتمال زیاد او در دام کلاهبرداران تلفنی گرفتار شده است. با ادامه بررسی‌ها مأموران موفق شدند عامل این کلاهبرداری را در یکی از زندان‌ها شناسایی کنند. سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در این‌باره گفت: متهم ابتدا منکر کلاهبرداری بود اما در ادامه اقرار کرد که کلاهبرداری را یکی از هم‌سلولی‌هایش انجام داده ولی مبلغ به‌حساب او واریز شده است. وی ادامه داد: با دستگیری متهم دوم و تحقیقات تکمیلی تا‌کنون 6نفر از مالباختگان از اقصی‌نقاط کشور مانند استان‌های مرکزی، همدان و تهران که به همین شیوه از آنها کلاهبرداری شده بود، شناسایی شده‌اند و شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار قرار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید