• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43739
+
-

دیدار ظریف و حناچی برای مشق تهران

گزارش
دیدار ظریف و حناچی برای مشق تهران

شهردار تهران با محمدجواد ظریف، در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار که به دعوت ظریف و به صرف ناهار کاری در خیابان 30تیر صورت گرفت، علاوه بر پیروز حناچی، گروهی از معاونان و مسئولان شهری نیز حضور داشتند.

به گزارش همشهری،  در این دیدار ضمن رد و بدل شدن صحبت‌هایی میان پیروز حناچی و محمدجواد ظریف پیرامون مسائل روز، دوطرف درباره استفاده عمومی از میدان مشق و بهره‌گیری بیشتر از ساختمان‌های تاریخی این محوطه در راستای احیای هویت شهری و تاریخی گفت‌وگو کردند. در نهایت شهرداری و وزارت خارجه به توافقاتی در این راستا رسیدند. اینطور که حناچی، شهردار تهران درخصوص جلسه روز گذشته گفت: قرار شده تا شهرداری نیروی لازم برای حفاظت و حراست از مجموعه میدان مشق را از ساعت 6عصر تا 12شب تامین کند و عملا درب میدان مشق بعد از ساعات اداری هم به روی مردم باز باشد.  او با بیان اینکه از اول دی ماه، ورود خودروهایی که پارکینگی برای آنها در ساختمان مجموعه میدان مشق تعبیه نشده، ممنوع شده، گفت:«سازمان‌های مستقر در مجموعه فهرست پلاک‌های خودرو را اعلام کرده‌اند و به این ترتیب فقط خودروهایی که پلاک‌شان ثبت شده از گیت میدان مشق عبور می‌کنند و به داخل پارکینگ ساختمان می‌روند. از سوی دیگر با هماهنگی صورت گرفته ما از اول دی‌ماه خودروی پارک شده در میدان مشق نمی‌بینیم.»

پکیجی از موزه‌ها

شهردار پایتخت اعلام کرد که در صحبت‌های انجام شده با وزیر امور خارجه بحث اضافه شدن میدان مشق به عرصه عمومی شهر ارائه شد. حناچی گفت: «بر این اساس، پکیجی از موزه‌های ایران باستان، ملک، دوران اسلامی، پست و عبرت و مجموعه دانشگاه و مرکز اسناد و موزه وزارت خارجه به‌عنوان عرصه‌های همگانی تهیه خواهد شد. وزارت نفت هم ابراز تمایل کرده تا نخستین ساختمان نفتی ایران را به مجموعه مذکور اضافه کند.»  شهردار پایتخت از تقویت نور عمومی میدان مشق در هماهنگی با اداره برق خبر داد و گفت: «براساس توافقات قبلی نورپردازی ساختمان‌های تاریخی میدان را هم که در اختیار وزارت خارجه است، خودشان انجام می‌دهند.» حناچی افزود: «برنامه‌های فاخر و رویدادهای ملی و شهری را طراحی کرده و متناسب با شرایط محیط و با درک درستی از حساسیت‌های دیپلماتیک با وزارت امور خارجه برگزار خواهیم کرد. وزارت خارجه هم برنامه‌های دیپلماتیک و بعضا با رویکرد وزارتخانه ترتیب داده و در همان میدان قابلیت برگزاری دارد.» او با اشاره به کارکرد بهتر و ظرفیت‌های فرهنگی موجود در میدان مشق گفت: «قرار شد یک کارگروه مشترکی تشکیل شود.
نماینده شهردار معاون شهرسازی و معماری هستند و نماینده وزارت امور خارجه هم مدیرکل کار و پیشتیبانی وزارت خارجه است که آنها بررسی کنند و ببینند که این ساختمان‌ها و بناها امکان بهره‌برداری فرهنگی و تاریخی و هنری دارد یا نه. آیا می‌شود بخشی از آن را به فضای نمایشگاهی یا موزه تبدیل کرد یا نه. قرار شد از بعد فنی بررسی کنیم و هر طرف با کلیت موضوع موافق بودند. منتها نیاز به یک کار فنی و مطالعاتی دارد که آن کارگروه مأمور شد.»

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه 12نیز درباره دیدار وزیر امور خارجه و شهردار تهران به همشهری گفت: «جدا از هماهنگی‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی این محدوده، قرار شد تا دانشگاه هنر هم با توجه به ظرفیت هنری دانشجوها، برنامه‌هایی را در رابطه با فضای شهری ارائه کند. شهرداری هم به همین ترتیب. منتها همه حواسمان باید به این باشد که در عرصه‌ای فعالیت می‌کنیم که باید برخی ملاحظات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در آن صورت بگیرد. »

این خبر را به اشتراک بگذارید