• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 12 دی 1397
کد مطلب : 43201
+
-

سرقت از خانه‌ها، شغل جدید هکر جوان

سر‌دسته باند هکر جوانی است که برای هیجان، باند سرقت راه انداخته بود

داخلی
سرقت از خانه‌ها، شغل جدید هکر جوان


«شاهین هکر» جوان 25ساله ثروتمندی بود که فقط برای تفریح و هیجان 3نفر را استخدام کرد تا با شگردی خاص دست به سرقت از خانه‌ها بزنند. شرایط استخدام این بود که سارقان تصویر یک شاهین را روی بازوی دست خود خالکوبی کنند.

به گزارش همشهری، از چندی قبل مأموران پلیس پایتخت در جریان سرقت‌های سریالی از خانه‌های تهران به‌ویژه در مناطق شمال و شمال‌غرب قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای باندی شبانه با تخریب قفل در وارد خانه‌ها شده و دست به سرقت می‌زنند.یکی از مالباخته‌ها می‌گفت: شب حادثه خانه نبودم و فردای آن روز وقتی برگشتم با تخریب در ورودی آپارتمان روبه‌رو شدم. دزدان وارد خانه شده و همه‌ پول‌ها، طلاها و اموال قیمتی‌ام را دزدیده بودند.

با شروع تحقیقات تخصصی معلوم شد که برخی از خانه‌ها مجهز به دوربین مداربسته بود‌‌ه‌اند. بررسی تمام تصاویر ضبط‌شده نشان می‌داد که آنها در هنگام سرقت صورت شان را می‌پوشاندند و بعد وارد ساختمان می‌شدند.

آنها بیشتر وقت‌ها به کمین می‌نشستند و زمانی که اهالی ساختمان ریموت پارکینگ را می‌زدند از فرصت استفاده کرده و با صورت‌های پوشیده وارد ساختمان می‌شدند.


دستگیری
درحالی‌که جست‌وجو برای دستگیری اعضای باند سرقت ادامه داشت، مأموران پلیس پایتخت چند روز پیش هنگام گشت‌زنی در غرب تهران به سرنشینان خودروی سمندی که 3نفر بودند مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند. راننده اما به‌جای توقف اقدام به فرار کرد که در نهایت در جریان تعقیب و گریز خودرو متوقف و سرنشینان آن دستگیر شدند. مأموران در بازرسی داخل خودرو تعداد زیادی تبلت، مقداری طلا و سکه کشف کردند و پی بردند که آنها لحظاتی قبل، ‌به خانه‌ای دستبرد زده بودند. هر 3سارق دستگیر شدند و به اداره پلیس انتقال یافتند. آنها اعتراف کردند که با دستور فردی به نام شاهین دست به سرقت می‌زنند. یکی از آنها گفت: من و دوستانم به شاهین مدیون هستیم. چون او کار بزرگی در حق ما انجام داد و هر 3نفرمان تصمیم گرفتیم تا آخر عمر به‌خاطر او هر کاری انجام بدهیم. ما به‌خاطر رفاقت حتی حاضر بودیم دست به جنایت هم بزنیم.


عاشق هیجانم
تحقیق از 3سارق کافی بود تا مأموران شاهین را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند. او ساکن یکی از مناطق شمال غرب تهران بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که وضع مالی خوبی دارد. شاهین اقامت کشور انگلیس را دارد و در یک خانه اعیانی زندگی می‌کرد. او پس از دستگیری به راه‌اندازی باند سرقت اعتراف کرد و مدعی شد این کارها را فقط به‌خاطر هیجان انجام می‌‌داد.


هکر حرفه‌ای
شاهین جوانی 25ساله است. او یک هکر حرفه‌ای است که تا حالا سایت‌های زیادی را هک کرده و حالا به جرم راه‌اندازی باند سرقت دستگیر شده است. گفت‌وگو با او را بخوانید.


چند وقت است که سرقت می‌کنید؟
اواسط پاییز بود که نقشه‌ام را عملی کردم. البته پارسال نقشه را کشیدم و منتظر بودم پدر و مادرم به انگلیس بروند تا من سناریوی خود را اجرا کنم.


تحصیل کرده‌ای؟
فوق‌لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم و می‌خواستم برای دکتری بخوانم. من نخبه هستم و از 3سالگی پای کامپیوتر می‌نشستم.


چرا جوان تحصیلکرده و پولداری مانند تو باید سر از دنیای دزدان دربیاورد؟
شاید برایتان عجیب باشد اما من عاشق هیجان سرقتم. احساس می‌کردم زندگی‌ام یکنواخت شده و با خودم گفتم باید دست به کاری هیجان‌انگیز بزنم. شغل خاصی نداشتم و صبح تا شب سرم با کامپیوتر و لپ‌تاپ گرم بود. البته بازی‌های آنلاین هم می‌کردم و گاهی هم برنامه کامپیوتری می‌نوشتم. هرازگاهی هم شیطنت می‌کردم و سایت‌‌های مختلف را هک می‌کردم. ازجمله چند سایت معروف را. البته فکرش را نمی‌کردم که عاقبت کار دستگیری باشد.


اعضای باندت را چطور انتخاب کردی؟
آنها را یکی از همکلاسی‌هایم به من معرفی کرد تا کمک‌شان کنم. این 3نفر به من پول دادند تا تلگرام دختران مورد علاقه‌شان را هک کنم. من هم این کار را کردم و گویا پس از هک و خواندن پیام‌ها متوجه شده بودند که همگی‌شان عاشق دخترانی خیانتکار شده بودند. آنها قصد ازدواج با این دختران را داشتند که پس از این ماجرا مراسم خواستگاری را به هم زده و می‌گفتند من زندگی‌شان را نجات داده‌ام. یک جورایی خودشان را مدیون من می‌دانستند. این شد که وقتی پیشنهاد سرقت به آنها دادم بدون چون و چرا قبول کردند. نقشه‌ام هم این بود که از خانه‌ها سرقت کنند. البته با شگردی خاص که من آن را در سایت‌های خارجی خوانده بودم. چون تسلط کامل به زبان انگلیسی هم دارم. البته یک کار هیجان‌انگیز‌تر دیگر هم انجام دادم و آن این بود که گفتم برای ورود به باند باید عکس یک شاهین روی بازویشان خالکوبی کنند. می‌خواستم کار را جدی بگیرند و بدانند که اگر قرار است به‌خاطر من کاری انجام بدهند یک نشان خاص هم باید از من داشته باشند.


گفتی سارقان استخدام‌شده با شگردی خاص سرقت می‌کردند. از شگردت بگو.
سارقان به مقابل خانه‌ها می‌رفتند و وقتی می‌دیدند چراغ خانه‌ای خاموش است با تیرکمان به پنجره می‌زدند. اگر کسی پشت پنجره می‌آمد که خب هیچ. یعنی داخل خانه کسی بود اما اگر کسی نمی‌آمد آن وقت با شکستن قفل در وارد خانه می‌شدند.


با اموال سرقتی چه می‌کردید؟
من یک‌ریال هم از سرقت‌ها برنداشتم. خودشان بعد از هر سرقت اموال را بین خودشان تقسیم می‌کردند. گاهی فقط تبلت یا لپ‌تاپ‌ها را به من می‌دادند که هیچ استفاده‌ای از آنها نکردم و داخل کشوی خانه‌ام است.


چند مورد سرقت با این شگرد انجام دادید؟
دقیق به‌خاطر ندارم. حدود 10تا؛ شاید هم بیشتر.


سابقه داری؟
نه، این نخستین‌بار است که دستگیر می‌شوم و خب اصلا فکرش را نمی‌کردم که عاقبت کار گیر افتادن و زندان رفتن باشد. حالا که به اینجا آمدم می‌بینم تجربه هیجان سرقت به گیر افتادنش نمی‌ارزید.

این خبر را به اشتراک بگذارید