• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39818
+
-

پیگیری وضعیت «مهدی حاجتی» در شورای شهر شیراز

مرتضی الویری: اتهامات مطرح شده باعث لغو عضویت وی نمی‌شود

شورا
پیگیری وضعیت «مهدی حاجتی» در شورای شهر شیراز

خبر‌هایی مبنی بر تلاش عده‌ای از اعضای شورای شهر شیراز برای لغو عضویت مهدی حاجتی از شورای این شهر منتشر شده است، اما رئیس شورای ‌عالی استان‌ها دراین‌باره می‌گوید که این اتهامات باعث لغو عضویت وی نمی‌شود.

مرتضی الویری در این‌باره به اسکان نیوز می‌گوید: موضوع آقای حاجتی در شورای ‌عالی استان‌ها در حال پیگیری است و عبدالرضا موسوی نماینده استان فارس که در شورای ‌عالی استان‌ها نیز مسئولیت کمیسیون حقوقی را دارند مسئول پیگیری وضعیت عضو جوان شورای شهر شیراز است.

او معتقد است: اتهاماتی که درباره وی (حاجتی) مطرح می‌شود، موضوعی نیست که سبب سلب عضویت شود. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم وامیدواریم پیگیری هایمان به نتیجه برسد.

مهدی حاجتی اردیبهشت ۹۶ در انتخابات دوره پنجم شوراها از مردم شیراز ۵۹ هزار و ۴۹۸ رأی اخذ کرد و به‌عنوان نفر سیزدهم وارد این شورای ۱۳ نفره شد. او پنجم مهر ۹۷ به اتهام حمایت از ۲ تن از فعالان فرقه بهائیت بازداشت شد.

حاجتی پس از ۱۰ روز بازداشت با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بازداشت آزاد شد اما بعد از آن دیگر در جلسات علنی شورای شهر شیراز، حاضر نشد.  به‌گفته روابط عمومی شورای شهر شیراز، دلیل غیبت حاجتی از جلسات شورا حکم شعبه دهم دادیاری دادسرای انقلاب اسلامی است و تأیید شعبه یکم دادگاه انقلاب اسلامی که براساسا آن آقای حاجتی به‌مدت ۶‌ماه تحت نظارت قضایی قرار داشته و از هرگونه اشتغال در شورای اسلامی شهر شیراز منع شده است. غیبت‌های او از جلسات شورای شهر، بیش از 2 ماه نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید