• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37482
+
-

رأی روحانی به فروش سهام پرسپولیس و استقلال

رئیس‌جمهوری با درخواست وزیر ورزش برای واگذاری سهام 2باشگاه پرسپولیس و استقلال موافقت کرد

رئیس‌جمهوری با نامه وزیر ورزش برای واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال موافقت کرد. به این ترتیب موضوع واگذاری سهام این دو باشگاه تا پایان سال در نوبت بررسی هیأت دولت قرار گرفت.
به گزارش همشهری، 15سال از زمان طرح اولیه واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال می‌گذرد اما از آن زمان تاکنون به‌دلیل مخالفت‌های آشکار گروه‌های ذی‌نفع در برابر واگذاری سهام این‌دو‌باشگاه، سازمان خصوصی‌سازی‌ موفق به فروش سهام این‌دو‌باشگاه نشده است؛ حتی در سال94 بعد از آماده‌سازی‌ سهام این‌دو‌باشگاه و برگزاری چندین مزایده، واگذاری سهام به‌دلیل لابی گروه‌های قدرت لغو شد و بعد از آن هیأت دولت در مصوبه‌ای شوکه‌کننده نام این‌دو‌باشگاه را از فهرست خصوصی‌سازی‌ حذف و اعلام کرد که موضوع فعالیت این دو باشگاه فرهنگی است. از آن زمان تاکنون همه تلاش‌ها برای واگذاری سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی به در بسته خورده زیرا اولا هیأت‌دولت در مصوبه سال94 با مصوبه‌ای فروش سهام این دو باشگاه را غیرقانونی اعلام کرده و از سوی دیگر فروش سهام این دو باشگاه مخالفان زیادی دارد که هرگز راضی به واگذاری سهام نیستند. این گروه‌های ذی‌نفع حتی در سال‌94 وزیر اقتصاد را هم تهدید کرده بودند که مانع واگذاری سهام این دو باشگاه خواهند شد.
همین مشکلات باعث شده وزیر ورزش در اقدامی تازه به رئیس‌جمهوری نامه‌ای بنویسد و از او برای واگذاری سهام این‌دو‌باشگاه پرطرفدار کسب تکلیف کند. براساس آخرین اخبار دریافتی رئیس‌جمهوری هم با نامه درخواست وزیر ورزش موافقت کرده و قرار است بعد از تصویب در هیأت دولت سهام این دو باشگاه تا پایان سال واگذار شود. در گام نخست باید مصوبه سال94 هیأت وزیران برای خصوصی‌سازی‌ این دو باشگاه اصلاح شود.
این خبر را دیروز سیدجعفر سبحانی، سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ هم تأیید کرد و گفت: وزیر ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری از او خواسته است با واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی موافقت کند. رئیس‌جمهوری هم با این نامه موافقت کرده و قرار است موضوع واگذاری در جلسه هیأت وزیران بررسی شود. او ادامه داد: به‌دنبال دستور رئیس‌جمهوری وزارت اقتصاد هم پرونده واگذاری سهام این دو باشگاه را به هیأت دولت ارسال کرده و هم‌اکنون این طرح در نوبت بررسی هیأت وزیران قرار گرفته است. او در پاسخ به این پرسش که آیا سهام این دو باشگاه تا پایان سال واگذاری خواهند شد یا خیر، گفت: برای اینکه بتوانیم سهام این دو باشگاه را واگذار کنیم باید پرونده واگذاری در هیأت وزیران بررسی و مصوبه سال 1394اصلاح شود و بعد سازمان خصوصی‌سازی‌ می‌تواند سهام این دو باشگاه را واگذار کند. او افزود: واگذاری سهام این دو باشگاه فعلا منوط به دریافت مجوز از هیأت وزیران است، ولی بسیار امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

   وزیر ورزش: امیدواریم تا پایان سال مجوز بگیریم

وزیر ورزش و جوانان هم در همین رابطه گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم و امیداریم تا پایان سال مجوز واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را بگیریم. مسعود سلطانی‌فر گفت: خوشبختانه قرارداد حامی مالی استقلال و پرسپولیس تا سال ۱۳۹۹ برقرار است و هیچ مشکل مالی این  دو تیم پرطرفدار را تهدید نمی‌کند. او درباره پرداخت بدهی‌های 2 باشگاه گفت: خوشبختانه تمام بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی هر دو باشگاه تعیین‌تکلیف و پرداخت شده است. وزیر ورزش و جوانان درباره خصوصی و وارد شدن این ‌دو تیم به سازوکار واگذاری اعلام کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم و امیدواریم تا پایان سال مجوز واگذاری 2باشگاه استقلال و پرسپولیس را بگیریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید