• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37121
+
-

ربیع‌خواه جای انصاری

ربیع‌خواه جای انصاری

تساوی خانگی پرسپولیس مقابل کاشیما و ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی، تنها اتفاق تلخ شنبه‌شب نبود. اتفاق تلخ‌تر شاید مصدومیت مدافع سرخپوشان بود که به‌احتمال زیاد ادامه فصل را کاملا از دست خواهد داد. با مصدومیت محمد انصاری، مشکلات برانکو ایوانکوویچ برای به پایان رساندن نیم‌فصل اول باز هم حادتر شد و حالا او برای جمع‌وجور کردن 11بازیکن هم با مشکلات و گرفتاری‌های فراوانی روبه‌رو است. سرمربی پرسپولیس اما وقت را تلف نکرد و بلافاصله بعد از بازی با دستیاران خودش به مشورت نشست تا راهی برای فرار از این تنگنا پیدا کند.

  ربیع به‌جای انصاری
تیم پزشکی باشگاه پرسپولیس هنوز نظر قطعی و نهایی خود را درباره مصدومیت محمد انصاری اعلام نکرده اما گفته می‌شود به‌احتمال 99درصد مصدومیت او همان پارگی رباط صلیبی است. مصدومیتی که چند هفته قبل حسین ماهینی را هم خانه‌نشین کرد و حالا هر دوی این بازیکنان ادامه لیگ هجدهم را به‌طور کامل از دست داده‌اند. حالا از 4بازیکنی که ترکیب خط دفاعی پرسپولیس را در ابتدای فصل تشکیل می‌دادند 2نفر حذف شده و فقط شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی باقی مانده‌اند. تنها راهکاری که برانکو برای پر کردن جای خالی انصاری دارد، استفاده از محسن ربیع‌خواه است که به تازگی دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته و در مقابل کاشیما هم حدود 30دقیقه بازی کرد. ربیع‌خواه سابقه بازی در دفاع چپ و هافبک دفاعی را هم دارد اما در شرایط حاضر برانکو او را برای پست مدافع وسط مدنظر قرار داده است. محسن ربیع‌خواه که او هم مثل ماهینی و انصاری از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شده بود به‌تازگی از این مصدومیت سنگین بازگشته و هنوز سرعت و چابکی لازم را برای بازی در کناره‌های زمین ندارد. با توجه به شرایط فیزیکی این بازیکن، برانکو تصمیم گرفته از او در کنار سیدجلال حسینی در قلب خط دفاعی‌اش استفاده کند تا شجاع و شایان همچنان مثل بازی‌های قبلی مدافعان کناری تیم باشند.

 پرسپولیس مدافع چپ می‌خرد
برانکو ایوانکوویچ برای اینکه مشکلات دفاعی‌اش را در کوتاه‌مدت حل کند به محسن ربیع‌خواه چشم دوخته اما از برنامه‌های بلندمدت برای این پست نیز غافل نیست. سرمربی موفق پرسپولیس از همان دیروز و بلافاصله بعد از بازی به آنالیزورهایش سپرده تا تمامی مدافعان چپ را در لیگ برتر ایران زیرنظر بگیرند و گزینه‌ای برای خرید در نیم‌فصل پیدا کنند. آنالیزورهای پرسپولیس باید تا نیم‌فصل بازیکنانی را که توانایی پر کردن خلأ موجود در سمت چپ خط دفاعی را دارند و قرارداد آنها هم اجازه جدایی از تیم سابق‌شان را می‌دهد، پیدا کرده و به برانکو معرفی کنند. اگر این اقدامات حاصلی نداشته باشد و هیچ مدافع چپ قابل‌قبولی برای پرسپولیس به‌دست نیاید، آن‌وقت برانکو دست به دامان خارجی‌ها می‌شود و شاید با آمدن یک مدافع اروپایی، تعداد خارجی‌های پرسپولیس به 4نفر برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید