• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35139
+
-

مرزبانان سالم هستند

فرمانده نیروی زمینی سپاه برای آزادسازی مرزبانان به پاکستان رفت

امنیتی
مرزبانان سالم هستند

همزمان با انتشار خبر سلامتی مرزبانان ربوده شده در سیستان و بلوچستان، فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز برای رایزنی و پیگیری موضوع آزادسازی مرزبانان ربوده شده ایران به پاکستان سفر کرد. روز گذشته مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به خبر سلامتی مرزبانان ربوده شده از آخرین وضعیت پیگیری‌ها برای آزادی آنان خبر داد. گروهک تروریستی جیش‌العدل با انتشار 2 عکس مدعی شد که افراد حاضر در این تصاویر نیروهای ربوده شده در مرز میرجاوه به همراه تسلیحاتی هستند که از آن منطقه غارت کرده‌اند. این گروهک تصاویر را در کانالی که منتسب به این گروهک است، منتشر کرد. به گزارش ایلنا، شهریار حیدری درپی انتشار این تصاویر گفت: مرزبانان ربوده شده در سلامت کامل بوده و در اختیار گروهک‌ تروریستی هستند.

حیدری افزود: «اقدامات لازم از سوی ما، چه از طریق وزارت کشور و چه از طریق وزارت خارجه در حال انجام است و تلاش می‌کنیم این مسئله از طریق دیپلماسی به نتیجه برسد.» پیگیری‌های سپاه نیز برای مشخص شدن وضعیت مرزبانان ربوده شده ادامه دارد. سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه از سفر فرمانده نیروی زمینی سپاه برای رایزنی و پیگیری موضوع آزاد‌سازی‌ مرزبانان ربوده شده ایرانی به پاکستان خبر داد و گفت: سپاه از همان ابتدای وقوع حادثه ربایش، تلاش‌های ویژه و فوری برای آزاد‌سازی‌ مرزبانان بومی ایرانی و برخورد با تروریست‌های تحت حمایت سازمان‌های جاسوسی بیگانه را در دستور کار قرار داد و در تداوم این تلاش‌ها، صبح دوشنبه سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه را در رأس هیأتی برای پیگیری موضوع به پاکستان اعزام کرد.

در این سفر فرمانده نیروی زمینی سپاه موضوع اقدام گروهک‌های تروریستی در ربودن 12 نفر از مرزبانان بومی مستقر در پاسگاه مرزی منطقه میرجاوه از داخل خاک پاکستان و تلاش برای آزادی آنان و نیز رایزنی به منظور دستیابی به اقدامات مشترک و قاطع ضد‌پدیده تروریسم و تضمین امنیت پایدار مرزی با مقامات نظامی و امنیتی این کشور را دنبال خواهد کرد. روز سه‌شنبه 24مهرماه، خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد که یک گروه تروریستی تعدادی از نیروهای هنگ مرزی را ربود. 
 این عملیات حدود ساعت 4 تا 5 بامداد در منطقه صفر مرزی لولکدان(منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.) انجام شد. سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است دشمنان با بیهوش‌کردن مرزبانان آنها را ربوده‌اند.

اسامی افراد ربوده‌شده
در بیانیه «جیش‌العدل» که در کانال تلگرامی‌اش منتشر شده، به نام 12نفر از مرزبانان اشاره شده است. در تصویر منتشر شده از سوی این گروهک نیز چهره 12نفر دیده می‌شود. در بیانیه منتشر شده اسامی نیروی‌های یگان تکاور نیروی انتظامی، عباس عابدی، محمد معتمدی سده، پدرام موسوی، کیانوش بابایی فریدنی حیدری و مهرداد آبان» ذکر شده است. این گروه اسامی تعدادی دیگر از مرزبانان را با عنوان «‌اسامی نیروهای سپاه پاسداران» منتشر کرده است که شامل «مجید نارویی، محمود هرمزی، رسول گمشادزهی، سعید ریگی، زبیر ریگی، بهروز ریگی و عبدالکریم ریگی» است.

در چارچوب پیگیری‌های ایران برای سرنوشت مرزبانان ربوده‌شده، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر روز جمعه در تماس تلفنی با ارتشبد قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان گفته بود :«بر مبنای توافقات فی‌مابین نیروهای مسلح دو کشور برای تأمین امنیت مرزهای مشترک انتظار داریم که نیروهای مسلح پاکستان با اتخاذ تمهیدات لازم نسبت به آزادسازی سریع‌تر سربازان و مرزبانان ربوده‌شده اهتمام نمایند.» ارتشبد باجوا نیز ضمن اظهار تأسف از این حادثه و توضیح اقدامات ارتش پاکستان به منظور تعقیب و دستگیری تروریست‌های مذکور ابراز امیدواری کرد که اقدامات نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان به دستگیری هرچه سریع‌تر تروریست‌ها و آزادسازی مرزبانان ربوده‌شده منجر شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید