• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34050
+
-

مرگ دانش‌آموز نخبه در حیاط مدرسه

سقوط پایه فرسوده بسکتبال در مدرسه‌ای در استان هرمزگان، مرگ دردناک دانش‌آموز نوجوان را رقم زد.

مرگ دانش‌آموز نخبه در حیاط مدرسه



به گزارش همشهری، حادثه مرگباری که برای دنیا، دختربچه ۷ساله اهل روستای گماش سنندج در حیاط مدرسه رخ داد و جان او را گرفت باعث شد حادثه‌ دیگری که قبل‌ از آن برای پسری نوجوان در مدرسه‌ای در هرمزگان رخ داده و تا حالا خبری از آن منتشر نشده بود، رسانه‌ای شود.  

این حادثه بعدازظهر پنجشنبه ۱۲مهر رخ داد. آن روز تعدادی از دانش‌آموزان در حیاط مدرسه شبانه‌روزی جلال آل احمد در شهرستان سیریک، سرگرم بازی بودند که یکی از آنها به‌نام عمر قلندری، در حالی که توپی در دست داشت به سمت حلقه بسکتبال رفت. حلقه، به پایه‌ای قدیمی و فرسوده متصل بود که سال‌های زیادی از قدمت آن می‌گذشت. پسر نوجوان همزمان با پریدن به سمت حلقه و رها کردن توپ، با گرفتن حلقه از آن آویزان شد و همین باعث سقوط پایه فلزی و فرسوده آن شد. پایه فلزی به سر پسر نوجوان اصابت کرد و شدت ضربه به حدی بود که او قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. 

به گفته داماد خانواده قلندری، عمر پسری درسخوان و نخبه بود که تا همین سال گذشته در دبیرستان روستایشان و در رشته ریاضی مشغول تحصیل بود، اما مدت‌ها بود که می‌خواست رشته‌اش را به تجربی تغییر دهد. 

او ادامه می‌دهد: با پیگیری‌های عمر و اقوام او و نامه‌نگاری با آموزش و پرورش در نهایت با درخواست او موافقت شد و از مهر امسال پسر نوجوان راهی مدرسه شبانه‌روزی جلال آل احمد در شهرستان سیریک شد. او در طول هفته در مدرسه و خوابگاه اقامت داشت و قرار بود روزهای آخر هفته را به خانه برگردد، اما روز پنجشنبه با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت که در مدرسه می‌ماند. بعدازظهر پنجشنبه نیز به همراه تعدادی از دوستانش برای بازی به حیاط مدرسه رفته بود که آن حادثه رخ داد و بر اثر سقوط پایه قدیمی بسکتبال روی سرش، جان خود را از دست داد. 

داماد خانواده قلندری ادامه می‌دهد: عمر ۳برادر دیگر دارد که با یکی از آنها دوقلو است. او آنقدر باهوش و درسخوان بود که همه امید خانواده‌اش به شمار می‌رفت اما این حادثه او را برای همیشه از خانواده‌اش گرفت. به دنبال این اتفاق، جسد دانش‌آموز نوجوان به محل زندگی‌اش در روستای بمانی استان هرمزگان، منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد. 

بر اساس این گزارش، به‌‌رغم گذشت مدت کوتاهی از شروع سال تحصیلی جدید، حوادث هولناکی که برای دانش‌آموزان در نقاط مختلف کشور رخ داده، افکار عمومی را جریحه‌دار کرده است. مرگ دختربچه‌ ۷ساله در روستای گماش سنندج بر اثر ریزش دیوار مدرسه و پس از آنها حادثه‌ای که برای اتوبوس دانش‌آموزان در تبریز رخ داد و جان ۳نفر را گرفت و حالا هم انتشار خبر مرگ دانش‌آموزان نخبه هرمزگانی در حیاط مدرسه، تنها گوشه‌ای از خطراتی است که در کمین دانش‌آموزان است و متاسفانه هر سال و در نقاط مختلف کشور قربانی می‌گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید