• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 31 شهریور 1397
کد مطلب : 31164
+
-

تار و پود پیروزی

تار و پود پیروزی

‌شبِ درخشان در زمین السد قطر، برای صعود استقلال به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا کافی نبود. تنها چند روز بعد از بازی در قطر، آبی‌ها باید در جهنم «وطنی» با نساجی مسابقه بدهند؛ جدالی که پیروزی در آن برای روحیه‌گرفتن پسران شفر قبل از دربی، حیاتی به‌نظر می‌رسد. استقلال در 5دیدار گذشته‌اش در لیگ هجدهم، تنها یک پیروزی را تجربه کرده است. به‌دست آوردن تنها 6امتیاز در 5مسابقه، آمار درخشانی برای این تیم به‌نظر نمی‌رسد. آبی‌ها با یک بازی کمتر، 9امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و برای بازگشت به کورس قهرمانی، نباید هیچ فرصتی را به سادگی از دست بدهند. حریف امروز استقلال نیز در لیگ هجدهم، تنها یک‌بار به پیروزی رسیده و 3بار نیز شکست خورده است. تفاوت اصلی دو تیم، در عملکرد دفاعی‌شان خلاصه می‌شود. هم استقلال و هم نساجی در لیگ برتر، 5گل به ثمر رسانده‌اند اما استقلال تنها 3گل دریافت کرده و دروازه نساجی قائمشهر، 7بار باز شده است. تیم شفر این فصل بیرون از آزادی برنده نشده و امروز در جست‌وجوی نخستین پیروزی خارج از خانه خواهد بود. آنها بعد از شکست‌دادن تراکتور، در 4مسابقه پیاپی لیگ و آسیا طعم پیروزی را نچشیده‌اند. نساجی اما با پیروزی پرگل در جام حذفی، به استقبال نبرد با استقلال رفته است. این تیم در هفته ششم لیگ در یک بازی نزدیک نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرد. نکو و تیمش، حالا به‌دنبال بزرگ‌ترین پیروزی از زمان بازگشت به سطح اول فوتبال ایران هستند.
اولین پیروزی وینفرد شفر بعد از ورود به فوتبال ایران، در نبرد جام حذفی با نساجی اتفاق افتاد. مرد آلمانی بعد از حدود یک سال، حالا دوباره با این تیم روبه‌رو می‌شود و امیدوار است بعد از حذف شدن در آسیا، با شکست دادن این تیم شروع دوباره‌ای را در استقلال رقم بزند. شفر در ماموریت امروز با آبی‌ترین نیمکت لیگ برتر مواجه خواهد شد؛ نیمکتی که فرزاد مجیدی، مهدی هاشمی‌نسب و البته جواد نکونام را در خود دارد. هر سه بازیکن، ستاره‌های سابق استقلال هستند و خاطرات خوبی از زمان بازی در این باشگاه در ذهن دارند. همانند همه «پیش‌دربی‌ها»، نمایش امروز استقلال نیز تحت‌تأثیر شهرآورد آخر هفته قرار خواهد گرفت. ستاره‌های آبی برای فرار از محرومیت و مصدومیت، این بار بیشتر از همیشه مراقب ساق‌ها و رفتارشان در زمین خواهند بود.
فرشید اسماعیلی، مهم‌ترین غایب استقلال در جدال با نساجی به شمار می‌رود. او در دقایق پایانی دیدار با السد به‌شدت مصدوم شد و درحالی‌که تیم شفر دیگر تعویضی نداشت، نتوانست به بازی ادامه بدهد. مارکوس نویمایر نیز که درست قبل از دیدار با السد بیمار شده بود، استقلالی‌ها را در قائمشهر همراهی نخواهد کرد. نساجی نیز شجاعی را به‌دلیل اخراج در دیدار با پرسپولیس، این هفته در اختیار نخواهد داشت. روح‌الله باقری شاید باانگیزه‌ترین مهره آبی‌ها در این مسابقه باشد. ستاره فصل گذشته خونه به خونه، با این تیم راهی لیگ برتر نشد اما با پیراهن استقلال به سطح اول فوتبال ایران رسید. باقری بعد از درخشش در جدال با السد، تصمیم دارد جایگاه‌اش را در ترکیب تیم شفر حفظ کند. در تیم مقابل نیز محمدمهدی نظری انگیزه‌های بسیار زیادی برای درخشش در مقابل تیم سابق‌اش خواهد داشت. محمد عباس‌زاده نیز فصل گذشته در لباس سایپا یک گل 3امتیازی را وارد دروازه استقلال کرد و امروز برای تکرار این اتفاق خواهد جنگید. شروع هیچ‌کدام از دو تیم در لیگ هجدهم، خیره‌کننده نبوده است. اهداف استقلال و نساجی اما تفاوت‌های بسیار زیادی با هم دارند. شفر و پسرها تنها باید برای قهرمانی مبارزه کنند اما نکو و تیمش در نخستین تجربه لیگ برتری، به رده‌ای در میانه جدول نیز راضی خواهند شد. تا امروز، نساجی بیشتر از استقلال به هدف‌اش نزدیک بوده اما شاید نتیجه این مسابقه، ذهنیت‌های تازه‌ای برای طرفداران هر دو تیم بسازد.
  سایپا در کمین رتبه دوم
عصر امروز، دو مسابقه دیگر نیز در هفته هفتم لیگ برتر برگزار خواهند شد. ذوب‌آهن در اهواز، روبه‌روی استقلال خوزستان قرار خواهد گرفت. تیم امید نمازی در هفته‌های گذشته به نتایج ایده‌آلی دست پیدا نکرده و از جام حذفی نیز کنار رفته است. یک ناکامی دیگر، این باشگاه را با یک بحران بزرگ روبه‌رو خواهد کرد. برخلاف ذوب، استقلال خوزستان به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرده است. آبی‌های اهواز در لیگ 2امتیاز کمتر از ذوب به‌دست آورده‌اند و درصورت پیروزی در جدال امروز، بالاتر از این تیم قرار خواهند گرفت. نبرد بعدی نیز میان سایپا و نفت مسجدسلیمان برگزار می‌شود. تیم علی دایی که فصل را فراتر از حد انتظار آغاز کرده، درصورت شکست دادن نفت حداقل برای 24ساعت بالاتر از پرسپولیس قرار خواهد گرفت. آنها پس از نبرد دشوار با سردار بوکان در جام حذفی، به استقبال تیمی می‌روند که پس از لغو دیدارش با استقلال، استراحت نسبتا زیادی داشته است. نفت مسجدسلیمان در رتبه ماقبل پایانی جدول لیگ قرار گرفته و با مرزبان، از همین هفته باید برای نجات خودش تلاش کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید