• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30817
+
-

اصغر کاردوست کجاست؟

اصغر کاردوست کجاست؟

 تیم ملی بسکتبال ایران امروز بدون حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی کار  سختی مقابل ژاپن دارد. در این شرایط نزدیک‌ترین نفر به حامد، یعنی اصغر  کاردوست هم به تیم ملی دعوت نشده است.
تیم ملی بسکتبال ایران امروز بازی سختی با ژاپن دارد. جدا از اینکه ژاپن به واسطه میزبانی بازی‌های المپیک‌2020 سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی بسکتبال کرده، ایران هم شرایط خوبی برای این بازی ندارد.
ژاپنی‌ها امروز در پنجره چهارم انتخابی جام‌جهانی در سالن اوتا‌سیتی توکیو میزبان ایران هستند؛ سالنی که ساعت 12:40 همزمان با این بازی گشایش می‌یابد. طرفداران بسکتبال در ژاپن از یک‌ماه قبل همه بلیت‌های این بازی را خریده‌اند. همه قدرت ژاپن در امکاناتش خلاصه نمی‌شود، بعضی در مقایسه 2 تیم، برد ایران مقابل ژاپن در بازی‌های آسیایی جاکارتا را ملاک قرار می‌دهند، اما ژاپن با تیم اصلی‌اش در آن بازی‌ها شرکت نکرده بود. تمرکز اصلی ژاپن روی جام‌جهانی و بازی‌های المپیک است. برای نشان‌دادن قدرت ژاپن همین بس که این تیم در پنجره قبلی مقابل استرالیا به پیروزی رسید.
اما ایران؛ غیبت 2‌ستاره کافی است تا تیم ایران به هم بریزد. بسکتبال ایران‌ تکیه‌گاه اصلی‌اش حامد حدادی را به‌خاطر مصدومیت در اختیار ندارد. صمد نیکخواه‌بهرامی، نفر دوم تیم هم برای انتخاب تیم در جی‌لیگ به آمریکا رفته است. غیبت این 2 و نبود جایگزین مناسب، تیم را آشفته کرده است. مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی روزهای گذشته مدعی شده بود که اگر مثل کارلوس کی‌روش دستش برای استخدام بازیکنان مهاجر ایرانی باز بود، حالا مشکلی نداشت. خیلی‌ها به او حق دادند اما بعضی‌ها هم از او ایراد گرفته‌اند، یکی از این نفرات افشین‌ رضاپور، کارشناس بسکتبال است. رضاپور معتقد است که شاهین‌طبع به جای بازیکنان مهاجر ایرانی، از بازیکنانی که هم‌اکنون در بسکتبال ایران حضور دارند، می‌تواند استفاده کند ولی آنها را نادیده می‌گیرد: «آرمان زنگنه و امیر صدیقی و از همه مهم‌تر اصغر کاردوست، بازیکنانی هستند که به تیم ملی دعوت نشده‌اند. آنها از بهترین بازیکنان حال حاضر بسکتبال هستند. شاید بازیکن خیلی نزدیکی به حامد نداشته باشیم ولی کاردوست بهترین جایگزین برای او‌ست. در پنجره قبلی کاردوست بازی کرد، با شهرداری تبریز قهرمان و بهترین بازیکن لیگ ایران شد. الان هم با پتروشیمی قرارداد بسته و با تیم کارگران هم بازی می‌کند. اینها نشان می‌دهد کاردوست مشکلی برای بازی‌کردن ندارد ولی کسی توضیح نمی‌دهد که چرا او در تیم ملی جایی ندارد.»  شاهین‌طبع، محمد ترابی و محمد یوسف‌وند را به جای حامد و صمد به تیم ملی دعوت کرده است. از نظر رضاپور، این بازیکنان جوان هستند اما نمی‌توانند در بازی حساس جایگزین مناسبی برای این نفرات باشند. با این شرایط باید منتظر شکست ایران در توکیو بود اما: «بردن ژاپن سخت است، مگر اینکه بازیکنان بخواهند در نبود حامد و صمد خودشان را اثبات کنند.» 
رضاپور معتقد است که در بازی با فیلیپین هم ایران خیلی خوب نبود: «‌مشکلات فنی تیم، مشکلات دفاعی، بازگشت به دفاع و انتقال بازی هنوز پابرجا بود.» از پنجشنبه تا دوشنبه این مشکلات برطرف شده؟

این خبر را به اشتراک بگذارید