• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 11 مرداد 1397
کد مطلب : 25405
+
-

از آزادی تا جاکارتا

از آزادی تا جاکارتا

مراسم بدرقه کاروان ایران به بازی‌های آسیایی جاکارتا2018  با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته‌ملی المپیک در هتل المپیک تهران برگزار شد. در این مراسم سوگندنامه کاروان ایران توسط مجتبی عابدینی با همراهی کیمیا علیزاده قرائت شد و عدم حضور کشتی‌گیران آزادکار و رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی از جمله حواشی این مراسم بود.

  صالحی امیری: می‌رویم تا در دوران جنگ نرم با جهان سخن بگوییم
سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته‌ملی المپیک در بخشی از مراسم به سخنرانی پرداخت و خطاب به ورزشکاران گفت:«می‌رویم تا در دوران جنگ نرم با زبان ورزش با جهان سخن بگوییم. جام‌جهانی و نتایج تیم‌ملی فوتبال نشان داد پیروزی تنها در میدان رقم نمی‌خورد بلکه حاصل تلاشی است که مردم قدر آن را می‌دانند. امروز دوران قدرت نرم است و ورزشکاران و جوانان ما قدرت این ملت هستند که در عرصه آسیایی و جهانی می‌درخشند.» صالحی امیری درباره شعار کاروان ایران گفت:« ما در آخرین نشست ستاد بازی‌ها شعار یک ایران و یک‌صدا را برگزیدیم که برگرفته از شعور یک ملت است. صدای واحد وحدت‌آفرین است و می‌تواند امیدآفرین باشد.» در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن خمینى و پسرش سید احمد خمینی  از مهمانان ویژه بودند. 

  رضا لایق: آزادکاران در اردو نبودند 
تیم‌ملی والیبال، شمشیربازی و جوجیتسو از جمله تیم‌هایی بودندکه با نفرات کامل در مراسم تجلیل حضور داشتند. روز گذشته در برخی خبرها عنوان شد که کشتی‌گیران به‌دلیل مشکلات موجود بین فدراسیون کشتی و وزارت ورزش ترجیح دادند در این مراسم حضور نداشته باشند. رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی در این‌باره به همشهری ورزشی گفت:« آزادکاران در اردو حضور نداشتند که بخواهند به این مراسم حضور یابند. کشتی‌گیران آزادکار به‌تازگی از جام یاشاردوغو برگشته بودند و به تشخیص کادر فنی پس از سه روز استراحت قرار شد مجددا در اردو حاضر شوند. دلیل غیبت آنها در مراسم تجلیل هم همین مسئله بوده است االبته برخی کشتی‌گیران فرنگی و کادر فنی این تیم به نمایندگی از سایر کشتی‌گیران در مراسم حضور داشتند.» لایق در ادامه با اشاره به برخی مشکلات این مراسم گفت:« برای کشتی‌گیران جایگاه مشخصی تعیین نشده بود و این مسئله سبب شد تا برخی کشتی‌گیران کمی دلخور شوند.»

  علیزاده: قول می‌دهم تمام تلاشم را برای کسب مدال انجام دهم
کیمیا علیزاده، اولین بانوی ایرانی که موفق به کسی مدال المپیک شد در حاشیه مراسم بدرقه کاروان ایران درباره پرچمداری در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی گفت:« خوشحالم که مسئولان به من اعتماد کردند و این افتخار بزرگ نصیب من شد. پرچمداری من در مسابقات باعث شد تا تلاشم را چند برابر کنم. دوست دارم این اتفاق غرورآفرین با کسب مدال در بازی‌های آسیایی برایم همراه باشد.» دارنده مدال برنز المپیک ریو در پاسخ به اینکه چه مدالی را برای خودش متصور است ،گفت:« تمام تلاشم را خواهم کرد که با یک مدال خوش‌رنگ به ایران بازگردم. قطعا هر ورزشکاری دوست دارد به مدال طلا برسد و من هم دوست دارم به مدال طلا برسم. کسب مدال در بازی‌های آسیایی بسیار اهمیت دارد ولی کسب مدال طلا یک چیز دیگر است. مدال طلا بسیار می‌تواند در جدول مدال‌ها حائز اهمیت باشد و در نهایت سبب شد ایران در جایگاه مناسبی در بین کشورهای آسیایی قرار گیرد. فارغ از نتیجه قول می‌دهم تمام تلاشم را انجام دهم و کم فروشی نکنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید