• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 24 تیر 1397
کد مطلب : 23033
+
-

رمزگشایی از برنامه دولت برای مقابله با تحریم‌ها

فروش اموال مازاد در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین بندهای طرح پیشنهادی دولت است

جمعه‌شب رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به دستور رئیس‌جمهور، در نامه‌ای ۱۲بسته اجرایی برنامه جامع پیشنهادی برای مقابله با آثار تحریم‌ها را ارائه کرد. به گزارش همشهری، محمدباقر نوبخت در هشتمین بند از این بسته پیشنهادی، به رئیس‌جمهور پیشنهاد داده، دارایی‌های مازاد دولت در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری به مردم واگذار شود.

ظاهرا قرار است این صندوق‌ها در بازار سرمایه و بورس عرضه ‌شود. محسن خدابخش، مدیر نظارت سازمان بورس با تأکید بر اینکه بازار سرمایه برای مقابله با آثار تحریم‌ها بر اقتصاد برنامه جامعی دارد، گفت: در ۱۲ بسته ارسالی رئیس سازمان برنامه و بودجه برای رئیس‌جمهور، بازار سرمایه نیز یکی از بسترهایی معرفی شده است که از طریق آن می‌توان با آثار سوء‌تحریم‌ها مقابله کرد. خدابخش در گفت‌وگو با سایت سازمان بورس توضیح داد: با توجه به اینکه پیش از تهیه این بسته توسط سازمان برنامه و بودجه، رئیس‌جمهور نیز به لزوم واگذاری سهام و اموال مازاد دولت در بازار سرمایه اشاره کرده بود، سازمان بورس از همان مقطع تصمیم به تدوین برنامه‌ای در این رابطه گرفت.

او ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده احتمالا اموال و سهام مازاد دولت در قالب واحدهای چند صندوق سرمایه‌گذاری به فروش خواهد رسید. او با تأکید بر اینکه طرح یادشده هنوز نهایی نشده و در حال بررسی است، تأکید کرد: اما اصل موضوع تجمیع دارایی‌های دولت و فروش آنها در قالب واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است. خدابخش در پاسخ به پرسشی درباره رقم دقیق اموال و سهام مازاد دولت گفت: هنوز رقم مشخصی از این دارایی‌ها در دست ما نیست و برای دریافت این اطلاعات باید با سازمان خصوصی‌سازی‌ جلساتی را برگزار کنیم. او افزود: فعلا در حال برگزاری جلساتی برای نهایی‌کردن این برنامه‌ها هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید